Diablovka Magic: Legends stojí na deckbuildingu podobně jako Magic: The Gathering Arena

27. 4. 2020 15:23 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Na Magic: Legends, tedy akční RPG ze světa populární karetní hry Magic: The Gathering, jsme v redakci hodně zvědaví. Mix klasické diablovky a karetky se známými postavami, bytostmi a planeswalkery? Sem s tím už! Ale vývoj je stále ve fázi alfy, takže si musíme vystačit alespoň s deníčky, které dopodrobna rozebírají originální mechanismy hry.

Z dřívějška už sice víme, že v Magic: Legends budete mít balíček o dvanácti kartách, ze kterého budete v jednu chvíli mít vytažená čtyři náhodná kouzla, ale až teď se ukazuje, o jak komplexní systém půjde. Vlastně není příliš vzdálený tomu z Magic: The Gathering Arena, potažmo původních papírových Magiců.

V průběhu dobrodružství napříč známými světy budete sbírat úlomky kouzel, ze kterých si posléze vyrobíte kouzla nová či vylepšíte ta již přítomná ve vaší rozrůstající se sbírce. Sice si na začátku musíte zvolit sférochodce spadajícího do jedné z pěti barev Magicu, ale nic vám nebrání později vytvořit modrému sférochodci třeba červeno-zelený agresivní balíček.

zdroj: Cryptic Studios

Při jeho stavbě přijdou vhod informace o počtu bytostí a jiných kouzlech včetně jejich manové křivky. I v Magic: Legends totiž platíte za kouzla manou konkrétní barvy doplněnou o další libovolné many. Na základě barev přítomných ve vašem balíčku se vám v průběhu hraní postupně doplňují všechny many až do výše dvanácti a je jen na vás, zda budete hrát více levnějších kouzel najednou, nebo čekat na jedno jediné, velmi drahé, velmi mocné.

Sice si s libovolným planeswalkerem můžete postavit libovolný balíček (a získané karty se naštěstí sdílejí napříč různými rozehranými postavami), ale barevná příslušnost přesto definuje jeho herní styl. Jak budete získávat zkušenosti a postupovat z jedné úrovně na druhou, postupně se vám odemknou pro třídu specifické schopnosti upravující vaše základní útoky a posléze i silnější perky.

Magic: Legends zdroj: Cryptic Studios

Jakmile vytáhnete jednu třídu na maximální možnou úroveň, získáte mocný trait (například okamžité oživení po smrti s 25 procenty zdraví), který ale není vázaný na danou třídu. Můžete ho naroubovat na další postavu jiné třídy, čímž se vám usnadní její levelování a urychlí honba za dalším traitem.

Tvůrci sice zatím nemluví o mikrotransakcích, nicméně v případě kouzel slibují stovky kusů při vydání a potenciálně tisíce v průběhu života hry, což naznačuje minimálně nějaký season pass s rozšířeními. A další možností, jak si vylepšit postavu, budou artefakty, které vám náhodně vypadnou z bedýnek. 

Artefakty mají tři druhy: slabší s pasivními schopnostmi, které můžete mít v jednu chvíli aktivní až tři. Dva středně silné se schopnostmi podmíněnými jinými efekty. A nakonec jeden legendární, který je nepřekvapivě nejsilnější ze všech.

Magic: Legends zdroj: Cryptic Studios

Aby toho nebylo málo, každý sférochodec bude mít vlastní říši, která se bude spolu s ním vyvíjet, budete se po ní moct procházet a stejně jako v mnoha dalších diablovkách a jejich hubech i zde najdete několik možností craftingu. Ještě podrobnější informace o výše zmíněných systémech čerpejte z oficiálního blogu hry.

Zatím to zní tak, že si tvůrci z Cryptic Studios dávají záležet na tom, aby se Magic: Legends příliš nevzdálili své předloze a zároveň byli v lecčems originální. Spojení diablovky a karetky začíná dávat smysl, nemyslíte? Celek na mě působí dojmem, že i komplexita by mohla být velmi blízká předloze, což je dobrá zpráva. Teď už jen vydržet čekání na vydání, jehož datum ještě nikdo neprozradil.

Nejnovější články