Dvě třetiny z těchto utracených peněz pak bude za softwarovou část produkce. Hlavní podíl na tomto nárůstu bude mít podle analytika Tuong Nguyena nárůst popularity smartphonů a tabletů. „Hraní zůstává klíčovým prvkem při používání těchto zařízení. Mobilní hry jsou nejstahovanější kategorií aplikací napříč všemi obchody,“ upřesnil Nguyen.
Ze zprávy také vyplývá, že následovat v prodejních číslech bude herní hardware a na posledním místě bude online hraní. Tento segment by měl ostatní dohánět v následujících pěti letech. Utracené peníze za předplatné a mikrotransakce by měly růst tempem 27% za rok. “Zjistili jsme, že systém předplatného ustupuje „free“ modelům, ve kterých je hra poskytována zdarma a peníze se vydělávají prostřednictvím ingame reklamy a mikrotransakcí. Svůj vliv na tom má i nárůst her propojených se sociálními sítěmi,“ řekl ředitel výzkumu Brian Blau.