Analytik Daniel Ahmad, který pravidelně přináší detailní rozbory herního průmyslu z byznysového pohledu, se tentokrát podíval na zoubek Sony. Japonský gigant podle něj v roce 2021 trhal rekordy a překonal už tak silný rok 2020. Herní segment přinesl firmě neskutečnou částku 24,87 miliardy dolarů, což představuje meziroční nárůst tržeb o 8,9 % (pro porovnání, to je momentálně výše našeho schodku státního rozpočtu).
A look at Sony's Game & Network Services segment from a calendar year perspective.
— Daniel Ahmad (@ZhugeEX) February 2, 2022
In CY2021, this segment generated $24.87 billion in revenue, up 8.9% YoY.
Operating Income was $2.63 billion, down 21.3% YoY, which is expected given it's the first full year for PS5. pic.twitter.com/VvM4yhpV1y
Největší část tržeb tvoří digitální hry, DLC a služby předplatného, které mají na triku 66 % z celé částky. 6 % pak patří periferiím a prodejům PC her. Konzole PS4 a PS5 přináší do kasičky necelou čtvrtinu, konkrétně 24 %.
V porovnáním s Microsoftem, na který se Ahmad podíval minulý týden, jsou to vcelku podobná čísla. Japonská firma má ale o jedno procento vyšší podíl v prodejích konzolí.
Digitální segment je pro Sony naprosto zásadní. Ahmad zmínil například fakt, že ze 111 milionů aktivních uživatelů si 43 % platí službu PS Plus. Stejně tak připomenul, že 67,5 % prodaných her v roce 2021 byly právě digitální tituly.
Zajímavé mimochodem je, že v roce 2021 Sony prodalo meziročně o 37 % méně svých exkluzivních titulů, a to navzdory peckám, jako je Deathloop, Returnal nebo Ratchet & Clank: Rift Apart. Zdá se, že se starou generací konzolí a úspěchy typu Ghost of Tsushima nebo The Last of Us: Part II se soupeří jen obtížně.