Cauldron bude tvořit mobilní hry, od velkých her si dají pauzu
zdroj: tisková zpráva

Cauldron bude tvořit mobilní hry, od velkých her si dají pauzu

7. 11. 2013 20:39 | Byznys | autor: Ladislav Loukota |

Nejstarší slovenské herní studio omezuje vývoj her pro konzole a PC platformy. Až do odvolání se chce věnovat produkci her pouze pro mobilní zařízení. Tak praví nejnovější oznámení na facebookových stránkách, k němuž spoluzakladatel Cauldronu Marián Ferko pro Sector.sk dodal, že jde o "nouzový stav" v reakci na propad prodejů zaběhnutých konzolí.

„Žiaľ musíme oznámiť naším fanúšikom, že prerušujeme na istý čas výrobu väčších projektov na PC a konzoly. Náš team sa dnes musel bolestivo zmenšiť. V blízkej dobe očakávajte z produkcie Cauldronu a Top3Line zaujímavé hry na mobilné platformy.“ zní celé prohlášení na sociální síti.

Teď to sice bude znít jako nekrolog, hodí se však vyčíst posledních několik let studia. Cauldron byl založen v roce 1996 a hnedle jeho druhou hrou byl kultovní Spellcross, následovaný strategií Battle Isle: The Andosia War a slušnou akcí Chaser. Po roce 2005 však začalo být zřejmé, že vysoké ambice nahradila značná dávka pragmatismu.

Hry jako The History Channel: Civil War – A Nation Divided (FPS z prostředí americké občanské války) či Cabela's Big Game Hunter 2010 (akce pro gaučové lovce) byly sice komerčně úspěšné a řemeslně dobře provedené (o designu druhé jmenované například famózně na letošní brněnské CONferenci promluvil její game designer), někdejší autorské vize se však očividně vypařily. A to si pamatuju i pradávnou debatu kolem roku 2005 s jedním z vývojářů studia, podle něhož byl v plánu vývoj druhého Spellcrossu...

Tomu se říká kotel smůly. I když možná ani ne. Cauldron má v plánu vytvářet mobilní hry se sesterskou firmou Top3Line, bohatší produkční vody by tak možná po dlouhé době mohly přinést i větší kreativní svobodu. Jak se říká, člověk míní a vesmír mění. Přejme Cauldronu tituly i úspěch minimálně na úrovni stylových brněnských počinů studia Madfinger.

Nejnovější články