Left 4 Dead - první obrázky a detaily
zdroj: tisková zpráva

Left 4 Dead - první obrázky a detaily

29. 12. 2006 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Navlékli jsme pláště, vytáhli skalpely a vnořili se do na hony zapáchajícího projektu. Chcete si také kousnout?

Vánoční číslo britského PC Gameru přineslo preview do hloubky odhalující chystaný, převážně multiplayerový titul Left 4 Dead, který je zajímavý už jenom tím, že na něm dělají tvůrci Counter-Strike: Condition Zero, programátor bota do CS a ještě k tomu Valve. Autoři Half-Life poskytli Turtle Rock Studios svojí nejcennější technologii – Source engine – a jak si s ní v TRS zatím rozumí, zjistíte mrknutím na pár prvních scanů pocházejících jak z PCG, tak i z tuzemského SCORE, kde nyní taktéž najdete podrobnější článek.

Left 4 Dead je atraktivní i svým celkovým pojetím. Pojednává totiž o „válce“ mezi živými a těmi „méně živými“ a herní prostředí by se dalo asi nejlépe přirovnat Ravenholmu z HL2. Dostanete se do role jednoho ze čtyř přeživších lidí, kterým se dohromady říká Survivors (mladá slečna, dva pánové v nejlepších letech a šedivý senior). Ti sice mohou disponovat klasickým arzenálem, od pistolí, UZI, přes samopaly, brokovnice a kulomety, až po granáty či Molotovovy koktejly, ale zombíci si to vše vynahrazují jak mohutnou početní převahou, tak jejich několika speciálními odrůdami. Za všechny jmenujme předimenzovaného mazlíka jménem Tank, schopného převrhnout i vrak auta. Pokud vám jsou mrtvolky sympatičtější než klasičtí lidé, není důvod zoufat a zrovna toho Tanka také dostanete příležitost ovládat.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Subžánrově hra spadá mezi kooperativní akce, přičemž ono slovíčko „kooperativní“ by zde mělo být důležitější než kdekoliv jinde a kdykoliv jindy, na čemž se nemálo podepíše údajně velmi pokročilá umělá inteligence. Všechno inteligentnější tvorstvo (lidé a vyspělejší nemrtví) by mělo být schopné krýt se, kempovat a přepadávat ze zálohy či se navzájem krýt. V případě hraní za zombie však visí otazník nad fungováním desítek tupých kreatur po vašem boku. Budou jen tak chaoticky pobíhat po úrovních? Bude je hráč moci komandovat? Anebo snad budou své nadřízené oddaně sledovat a dělat přesně to, co on?

Maximální počet hráčů na jedné mapě se zastaví na čísle osm (čtyři vs. čtyři), což je na dnešní poměry celkem málo, ale musíte brát v potaz fakt, že Left 4 Dead by mělo být naprosto vyvážené ve všech možných případech. Co to znamená? Hrát totiž bude moci jak pouze jeden člověk proti či spolu s AI, tak všech osm hráčů a to nejen ve (ne)spolupráci s umělou inteligencí, ale i mezi sebou. Rázem je tento limit racionální. Pokud jde o datum vydání, tvůrci hovoří o roku 2007, což ale z mého pohledu neznamená termín dřívější než nadcházející podzim.
zdroj: PC Gamer, SCORE

moolker

Nejnovější články