Hlavními zaklínadly brýlí je velmi široké pole výhledu (110 stupňů a panoramatické 3D), display s vysokým rozlišením a velmi nízké zpoždění sledování pohybu uživatelovy hlavy. Což, pokud by projekt naplnil tyto cíle, by bylo vynikající a pro milovníky virtuální reality snad konečně dostačující.
Projekt je určen na to, aby bylo vytvořeno dostatečné množství dev kitů, které by se distribuovaly vývojářům. Pokud byste dali na projekt 300 dolarů, dostanete vlastní kit a BFG edici Dooma 3. Proč? Nu, John Carmack je velkým fanouškem tohoto hardwaru a celkem mu věří. A Doom 3 je momentálně první a jediná hra, která s Oculus Riftem plně funguje.
V tuto chvíli je Oculus Rift jen pro PC. Musím říct, že na jedné straně ve mně budí projekt silnou nedůvěru. Vždy, když vám někdo servíruje něco nejvyšší kvality (dokonce takové, že překonává ve specifikacích i drahé projekty podobného druhu) za každému přístupnou cenu, bývá v tom háček.
Na druhou stranu, Oculus Rift určitě nějaké kouzlo má a může, minimálně do určité míry fungovat. Navíc, na systémy virtuální reality se díváme už pěknou řádku let a bylo by krásné, kdyby se konečně objevil projekt, který tenhle futuristický oříšek rozlouskne. Nemusíme na něm hrát vše, ale překonávání těchto „překážek budoucnosti“ je prostě pěkné. Takže, ač opatrný a zdravě skeptický, držím tvůrcům a vývojářům pracujícím s budoucími dev kity (projekt se už zafinancoval) palce.