„Přijetí hry bylo podobné jako v případě prvního dílu série Assassin's Creed, což bylo vůči nám fér,“ říká Raynaud. V této paralele pokračuje, protože první AC hra, stejně jako Watch Dogs trpěla smyčkami opakujících se herních prvků, a přestože potenciál hry byl zřejmý, na budoucí popularitu série by tehdy příliš mnoho hráčů nevsadilo. V podobný vývoj série ostatně Ubisoft doufá i v případě Watch Dogs.
Podle Raynauda byl extra čas, který si vzali na dodělání hry, užitečný. „Mohli jsme do hry přidat vše, co jsme chtěli a nemuseli sahat ke kompromisům. Zároveň jsme si nechali prvky, které neseděly do jedničky, pro pokračování.“ Pokračování samozřejmě přijde, protože Watch Dogs je komerčně úspěšná hra, ale Raynaud se zaklíná, že ve dvojce dojde ke změnám založeným na hráčských postřezích a obecné kritice.
zdroj: Archiv
„Udělali jsme chyby, bez debat. Ale chceme je odstranit a překvapit hráče. Klidně provedeme i radikální řezy, protože některé části hry potřebují opravdu změnit.“ Co se týče dvojky, platí, že by tvůrci chtěl hru více zaměřit na tvůrčí stránku hraní - aby nabízela více voleb a méně se soustředila na vyprávění příběhu či hlavní postavu. Nejde o špatný nápad, protože městská akce s výrazným hrdinou dnes patří mezi žánrové archetypy a větší tvůrčí svoboda by nebyla na škodu.
Raynaud poznamenává: „Není to malý cíl a jeho dosažení bude vyžadovat, abychom vyvinuli nové technologie, které jsme pro Watch Dogs neměli k dispozici. Nápravou chyb a vylepšováním toho, co fungovalo, bychom ale měli dosáhnout správného přístupu při vývoji druhého dílu.“ Zároveň Raynaud přiznává, že není úplně snadné určit, co přesně bylo špatně, protože kvůli komerčnímu úspěchu se špatně analyzují jednotlivé nefunkční prvky - pohled na nefunkční prvky mohl být ovlivněný názorem vokální minority.
„Když se zaměříme jen na fóra a sociální média, objevíme velmi specifické spektrum hráčů. Bývají hodně slyšet, mají vliv na širší komunitu, ale zároveň se liší od mainstreamového hráče a jeho pohledu na Watch Dogs. Musíme být opatrní, abychom nezměnili věci, které se většině hráčů líbily jen proto, že s nimi nesouhlasili nejhlasitější hráči.“
zdroj: Archiv
Pro tvůrčí tým je prý důležité zaměřit se na vývoj nového projektu a snažit se využít pozitiva z vývoje toho předešlého, byť třeba reakce veřejnosti nebyla stoprocentně pozitivní. „U Assassin's Creed nebylo přijetí hry perfektní, ale komerčně hra uspěla. Hra navíc působila jako něco vhodného pro novou generaci a celkový pocit ohledně budoucnosti značky byl dobrý, protože koncept cestování časem nabízel nekonečné množství možností.“
Pro Watch Dogs tímto prvkem může být právě hackování, do nějž se dá prakticky nacpat jakákoliv futuristická „magie.“ Pokud bych tedy měl optimisticky hledět do budoucnosti, Ubisoft Montreal by opravdu mohl udělat mezi prvním a druhým dílem takový skok, jaký jsme viděli mezi Assassin's Creed a Assassin's Creed II, přičemž mi asi většina z vás dá za pravdu, že šlo o povedené oživení dobrého, byť ne dokonalého konceptu.