Střílečkový (FPS) modul Star Citizen má vyjít na jaře a alfa online vesmíru na podzim
zdroj: tisková zpráva

Střílečkový (FPS) modul Star Citizen má vyjít na jaře a alfa online vesmíru na podzim

22. 1. 2015 14:20 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Ačkoliv Star Citizen (homepage) dlouhodobě trhá rekordy ve výběru financí od fanoušků, velkolepá vize jeho tvůrce Chrise Robertse zavdává pochybnostem nad datem vydání celého projektu. Nová Robertsova přednáška (via Polygon) pro BAFTA to však může změnit - krom popisu kampaně totiž přibližuje i termíny vydání jednotlivých částí hry a samozřejmě i plánovaný termín vydání ostré verze. 

Roberts pro potřeby přednášky rozkrájel Star Citizen na šest částí neboli modulů: vesmírný simulátor, first-person střílečku, singleplayerovou kampaň popisující trampoty Perutě 42, online perzistentní multiplayerový zážitek, hangár pro obdivování modelů a spojující most pro sociální vyžití hráčů známý jako "planetside". Cílem je dle Robertse tyto diametrálně odlišné zážitky svázat do jediného celku. V rámci dosavadního průběhu tvorby hry se tak bude dít postupně.

Jak je možné vidět z obrázku prezentace, na jaro 2015 se plánuje vydání sociální vrstvy hry a betaverze FPS části. V létě pak dorazí nová verze Arena Commander s podporou posádek větších lodí, která by snad mohla dodat lepší hratelnost základnímu "autobusu". Na podzim pak dorazí první část singleplayerové kampaně ve stylu Wing Commander, s koncem roku si první backeři budou moct vychutnat i alfa verzi perzistentního světa. Plná verze, která sjednotí všechny části dohromady, by pak dle této vize měla dorazit v roce 2016.

starcitizen-roadmap zdroj: Vlastní foto autora

Robertovi stále zbývá pořádný ranec práce, olbřímí ambice navíc vyvolávají asociace s nešťastným projektem X: Rebirth. Na straně Star Citizen však stojí gigantický rozpočet. Momentálně se vybraná cifra blíží k 70 milionům dolarů, podle Robertse je pravděpodobné, že do vydání plné verze překročí 100 milionů. S takovým rozpočtem už je možné vytvářet komplexní zážitek, momentálně ostatně Star Citizen zaměstnává na 320 vývojářů, 180-220 z toho na plný úvazek.

Závěrem Roberts vypíchl i stinnou stránku komunity - nevybíravou kritiku. I když prý "nikdy nelze potěšit všechny", kritickým prvkem crowdfundingu je dle Robertse zaklínadlo transparentnosti. I proto prý najal skupinu komunitních správců, které se snaží co nejvěrněji informovat o různých aspektech hry a jejího vývoje.

Nejnovější články