Roberts pro potřeby přednášky rozkrájel Star Citizen na šest částí neboli modulů: vesmírný simulátor, first-person střílečku, singleplayerovou kampaň popisující trampoty Perutě 42, online perzistentní multiplayerový zážitek, hangár pro obdivování modelů a spojující most pro sociální vyžití hráčů známý jako "planetside". Cílem je dle Robertse tyto diametrálně odlišné zážitky svázat do jediného celku. V rámci dosavadního průběhu tvorby hry se tak bude dít postupně.
Jak je možné vidět z obrázku prezentace, na jaro 2015 se plánuje vydání sociální vrstvy hry a betaverze FPS části. V létě pak dorazí nová verze Arena Commander s podporou posádek větších lodí, která by snad mohla dodat lepší hratelnost základnímu "autobusu". Na podzim pak dorazí první část singleplayerové kampaně ve stylu Wing Commander, s koncem roku si první backeři budou moct vychutnat i alfa verzi perzistentního světa. Plná verze, která sjednotí všechny části dohromady, by pak dle této vize měla dorazit v roce 2016.
zdroj:
Vlastní foto autora
Robertovi stále zbývá pořádný ranec práce, olbřímí ambice navíc vyvolávají asociace s nešťastným projektem X: Rebirth. Na straně Star Citizen však stojí gigantický rozpočet. Momentálně se vybraná cifra blíží k 70 milionům dolarů, podle Robertse je pravděpodobné, že do vydání plné verze překročí 100 milionů. S takovým rozpočtem už je možné vytvářet komplexní zážitek, momentálně ostatně Star Citizen zaměstnává na 320 vývojářů, 180-220 z toho na plný úvazek.
Závěrem Roberts vypíchl i stinnou stránku komunity - nevybíravou kritiku. I když prý "nikdy nelze potěšit všechny", kritickým prvkem crowdfundingu je dle Robertse zaklínadlo transparentnosti. I proto prý najal skupinu komunitních správců, které se snaží co nejvěrněji informovat o různých aspektech hry a jejího vývoje.