
Robert Bowling konstatuje, že Modern Warfare 3 opustí cestu, kterou nastolila dvojka a spíše se vrátí k principům, na nichž fungovalo Call of Duty 4: Modern Warfare. „Styl Modern Warfare je podle mě o boji ve velké rychlosti, intenzivním střetu bez přestávky, který stojí na boji pěšáka proti pěšákovi. Vše v Modern Warfare 3 je založeno na střetu zbraně proti zbrani, což jsme zvládli v Call of Duty 4 a od čeho jsme se odlišili v Modern Warfare 2 se vší tou vzdušnou podporou, killstreaky, perky a takovými věcmi. Modern Warfare 3 je o budování podobné mentality, s jakou zafungovala Call of Duty 4“. A co to znamená konkrétně?
Jedním z primárních principů na nových mapách by mělo být omezení hotspotů, tedy prostorů, za nimiž se hráči mohou skrýt a ostřelovat danou pozici. „Když jdu za roh, nechci řešit, že mne mohou zasáhnout z 50 různých míst. Chci vědět, že když jsem vyčistil první patro i druhé, jsem v tomhle místě v pohodě, protože se sem není jak jinak dostat“. To má za následek logicky omezení kempování, což je mor všech online FPS. Čím méně místa na kempování, tím méně nadšených lidiček se sniperkou se zde bude mačkat. Moudrý rádce praví, že sniper je skvělý podpůrný parťák a nesmírně otravný, pokud jste jediní, kdo běhá s útočnou puškou. Na druhou stranu ale s omezením hotspotů můžeme tak trochu přijít o ten pocit války, kdy vás prostě někdo v mapě s mnoha hráči sundá jen díky tomu, že je to velká vřava na velkém prostoru.
Každopádně by dle Bowlinga neměla žádná hra mít víc jak pět takových hotspotů. Výsledkem by měla být mapa, kterou máte v hlavě, víte, co bude za rohem a dle toho se chováte. Podobný styl hodně nahrává osobnímu vylepšování ve hře pro méně hráčů. Jde o to, naučit se ony prostory a dle toho volit vlastní strategii. Na druhou stranu, rozvoj této části tak trochu omezuje týmovou strategii, protože úspěch záleží spíše na výjimečnosti jednotlivce, nežli týmu.
Dalším prvkem, kterým se Modern Warfare 3 vrátí ke kořenům bude vertikalita map, či spíše snížení jejich vertikality. Podle Bowlinga byl druhý díl až příliš členitý tím, že zde bylo mnoho bodů nad vámi, kam se dalo dostat a odkud se dalo střílet. Mapy by tak měly být jednodušší, měli byste se starat primárně o horizontální boj. Tím nám nezmizí všechny budovy a vyvýšení, ale půjde prý o účelovou implementaci, nežli pravidlo, že musí být všude.
Další novinkou by pak mělo být zavedení Party Chatu. Ten v Modern Warfare 2 posléze absentoval, protože byl snadno využitelný pro podvádění. Nyní se vrátí, ale jen do některých módů. Zakázaný bude jen v Search & Destroy, jinde to bude na designování hry. Právě to, jak si daný match uděláte by mělo být leitmotivem Modern Warfare 3. Ti náročnější třeba budou chtít mít zakázaný Party Chat, ti, kteří začínají a nebo se chtějí prostě bavit si „obtížnost“ sníží.
Jaký typ designu map vyhovuje vám? Jste fandy boje muže proti muži a nebo preferujete i zahrnutí vozidel? A jste raději pro jednodušší plošší mapy a nebo preferujete výraznou vertikalitu? A co herní módy, jste permanentně v Team Deathmatchi a nebo raději zkoušíte strategické módy s plněním úkolů?