Kôna se odehrává v Quebecu během roku 1970. Soukromý detektiv přijíždí k vile, kde má vyšetřit opakovaný vandalismus na majetku W. Hamiltona. Jde o magnáta, který se kvůli těžbě dostal do křížku s kmenem Kríú. Když ale k domu přijedete, zjistíte, že je zcela prázdný a Hamilton i všichni kolem něj beze stopy zmizeli. Nyní je na vás vyřešit záhadu a samozřejmě přežít.
Parabole zdůrazňují, že Kôna není akční hra, ani horor. V první epizodě (Parabole chtějí hru vydávat na epizody, přičemž tržby z prodeje jedné financují vývoj další) prý vystřelíte maximálně pětkrát a celkově má střílení či další akční momenty tvořit pět procent obsahu. Stejně tak nemáme čekat laciné lekačky apod. Důležité bude udržovat detektiva v teple, protože zima je netypická i na Quebec, a postupně odhalovat podstatu všech událostí.
zdroj: Vlastní
Název Kôna naznačuje přítomnost mysteriozní záhady, protože výraz znamená v jazyce Kríú sníh. Nejspíše se dočkáme i místních mytologických potvor - tvůrci naznačili, že se třeba objeví i wendigo. Srdce má z ledu, teplo jej tedy zažene a klidně zneškodní. Wendigo ovlivňuje počasí a čím jste blíže, tím je horší. Také zvyšuje agresivitu zvířat ve svém okolí. Kôna vypadá nadějně a vizuálně se drží stylu sedmdesátkových filmů. Zároveň ale nesahá ke karikatuře a snaží se o realismus.
Slíbená je i podpora Oculus Rift, abyste se lépe ve vánicích ztratili. Pokud vás projekt na Kickstarteru oslovil, přispějte mu. Tvůrci chtějí jen 40 tisíc kanadských dolarů a ještě mají tři dny na to, aby vybrali poslední tři tisíce. Dá se tedy říci, že cíl s velkou pravděpodobností naplní. Také můžete nejdříve zkusit demo, které najdete zde.