Většinu jeho komentářů tvořilo především zhodnocení toho kladného na Watch Dogs. Morin si pochvaluje především náhodně generované informace o virtuálních občanech. Dokládá je jako ukázku toho, jak si mohou hráči sami vytvářet náhodně vznikající příběhy, dá-li jim k tomu hra dostatečné možnosti. Podobné nahodilé prvky má Ubisoft v plánu do budoucna praktikovat častěji. Podle Morina jde o něco, co může průmysl skutečně posunout dopředu. Zároveň ale nemíní ani zapomínat na předem sepsaný příběh.
Na konkrétnější nápady na nové typy nahodilých příběhů respektive misí je prý ještě příliš brzo. Vývojáři si s nápady teprve musejí pohrát uvnitř týmu. Právě ve fázi kreativního experimentování se prý vývoj druhého dílu nyní nachází. Morin ještě prozradil, že si při něm tým dává pozor na to, aby automaticky nezahazoval nápady, které z technických či jiných důvodů zavrhl minule.
zdroj: Archiv
Trochu paradoxně působí Morinovy obavy, že by tento důraz na hráči spouštěné příběhy mohl potlačit hlubší poselství v příběhu. Právě absence určitého zamyšlení nad zápledkou a jejími významy je přitom prvnímu dílu Watch Dogs často vytýkána. Zdaleka nejvíce ovšem kritici stále hořekují nad kontrastem toho, jak hra vypadala v roce 2012 a jak po svém vydání. K této problematice se Morin vyjádřil vskutku šalamounsky.
Sám by prý na podobě Watch Dogs po prezentaci na E3 2012 nic neměnil. Tehdejší verze prý skutečně akurátně ukazovala aktuální stav vývoje hry. I nadšené ohlasy na vzhled z E3 týmu svého času zvedly sebevědomí a nepomohly tomu, že ve hře nakonec byly realizovány některé nové prvky. Citovaný příkladem je právě textové popisování nehráčských postav. Před prezentací totiž ohledně něj panovaly obavy, že texty stejně nikdo nebude číst.
zdroj: Archiv
K samotným okolnostem změny vizuální podoby hry mezi lety 2012 a 2014 se však nakonec Morin vyjádřil poněkud tajemně s tím, že jak "probíhá vývoj hry, je obtížné udržet rostoucí obsah při sobě", a to navíc ještě s odkazem na růst morálky po E3 2012. Příště to však už má týmu jít o poznání lépe už jen z toho důvodu, že je nová konzolová generace momentálně na trhu už dostatečně zavedená.
Ačkoli jsme se tedy nedozvěděli příliš detailů ohledně změn či pokračování, je nasnadě že se Ubisoft bude snažit veškeré díry do budoucna zalátat dalším experimentováním v mezích zákona, stejně jako že nechce mluvit o předpokládaném snižování kvality hry pro slabší systémy (či se vymlouvat na marketingové praktiky). Watch Dogs tu s nám každopádně, zdá se, pobude ještě dlouho. Jak se nedávno nechal slyšet jeden z producentů, Ubisoft plánuje pro značku velkou budoucnost.