Harevy Smith o Deus Ex
zdroj: tisková zpráva

Harevy Smith o Deus Ex

10. 5. 2000 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Harvey Smith o Deus ExAutor: Chaos & jd Publikováno: 10.května 2000Měli jsme...


Harvey Smith o Deus Ex

Autor: Chaos & jd
Publikováno:
10.května 2000


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Měli jsme příležitost si popovídat s Harveyem Smithem neboli Witchboyem o chystané hře Deus Ex, což je akční RPG umístěné v poměrně blízké, ale veskrze utopické budoucnosti.

WOL:Můžeš se nám představit a popsat, co přesně obnáší tvoje práce pro ION Storm?

Harvey: Mé jméno je Harvey Smith, pracuji jako hlavní designér hry Deus Ex. Starám se o spoustu elementů hry - o příběh, mise, postavy, zbraně, nepřátele, 3D mapy a další záležitosti.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva WOL:To je poměrně dost práce. Nedávno jsme tu sice měli Deus Ex preview, ale přesto - jedná se spíš o 3D střílečku nebo o RPG ? A pro jakou cílovou skupinu bude hra spíše určena?

Harvey: Deus Ex se dá hrát různými způsoby, klademe hlavní důraz na příběhovou linii. Postoupit dále ve hře můžete různými způsoby a záleží jen na hráči, jakou cestou se vydá a jakým bude hrát stylem.

WOL:Kdo příšel s nápadem pro příběh Deus Ex, není to náhodou noční můra některého z autorů hry?

Harvey:
Značná část původního námětu pochází z hlavy Warrena Spectora, který poté co dal dohromady tým lidí, se pustil se do hlubšího rozpracování příběhu. Během vývoje se spousta věcí velmi změnila, ale to není nic výjimečného, to je nedílná součást vývoje každé hry. Takže by se dalo říct, že námět hry je dílem celého týmu.

WOL:Jak to vypadá s hudbou, můžeme se těšit na audio soundtrack nebo se budou skladby ve hře měnit dynamicky podle situace?

Harvey: S hudbou v Deus Ex nemám téměř nic společného, postarali se o ní Chris Norden a hudebník Alex Brandon. Ale každý z nás, kdo tvořil mise, se na vymýšlení hudby částečně podílel a musím říct, že jsem pyšný na výsledek a myslím, že se hráčům bude líbit. Hudba ve hře je dynamícká, mění se podle toho jak se hráč chová a v jaké situaci se ocitne.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva WOL:
Deus Ex obsahuje speciální animaci obličeje a synchronizaci úst při mluvení, ale Unreal Tournament engine tuto vlastnost zatím nenabízí. Jak je těžké něco takového implementovat a bude to vůbec stát za tu námahu?

Harvey: Hra má hotovou synchronizaci pohybu úst při mluvení už pěkných pár měsíců, má ji na svědomí hlavní programátor Chris Norden, který pro to vymyslel velmi chytrý systém. Postavy ve hře také různě gestikulují rukama, nervózně se vrtí apod. K otázce jestli se to vyplatí - myslím si že určitě ano, protože na příběhu a jednotlivých postavách vlastně stojí celá hra.

WOL:Zmínil si se o gestikulacích - postavy je budou provádět náhodně, po uplynutí určité doby nečinnosti (ala Rayman) nebo to bude něco, co bude moci hráč ovládat ? Jako například po nastavení speciální klávesy...

Harvey: Každá NPC postava má několik takových animací, které provádí pro určité době nečinnosti. Nemáme klávesu, kterou by se hráč například podíval na hodinky během konverzace :)

pokračování



Nejnovější články