Unreal Tournament 2003 - recenze
9/10
zdroj: tisková zpráva

Unreal Tournament 2003 - recenze

Vývojář:
Vydavatel:
Platformy:
Detail hry

2. 10. 2002 0:00 | Recenze | autor: Redakce Games.cz |

Finální verze Unreal Tournamentu 2003 je konečně mezi námi a posouvá krvavé bitky do dimenze nového enginu a ke sportovnějšímu pojetí. Jak horký kandidát na akční hru roku obstál v hutné recenzi?

Autor: Mickey Mouse
Publikováno: 2.října 2002


Obrázek zdroj: tisková zpráva Před necelými třemi lety zažil herní svět nástup ryze multiplayerově zaměřených stříleček v podání Unreal Tournamentu (recenze). Dnes jsme svědky vydání jeho pokračování, které posouvá krvavé bitky do dimenze nového enginu a slovy tvůrců i ke „sportovnějšímu pojetí“. Dlouho avizovaná hra se těší velkému zájmu celé herní komunity (už proto, že nová konkurence asi hned tak nevyjde) a už předem ji mnozí označují za hru roku. V každém případě jde minimálně o titul, který je výjimečný celkovou kvalitou zpracování a ukazuje, jakou cestou by se měly komerční produkty ubírat.

UT 2003 je hrou, která zasáhne jak řadové domácí hráče, tak i komunitu progamingovou, což už samo o sobě hovoří o vysokých ambicích, které si autoři vytyčili a ke kterým je zcela samozřejmě jejich počin nasměrován. Pokud jste ještě nezkusili demo, máte nejvyšší čas. Kdo z nějakého důvodu neví o hře ani to, co už je dávno známo, měl by si nejprve přečíst třeba naše první dojmy z dema, z bety, z neofic.dema a preview, kde získá informační základ, na který budeme v recenzi navazovat, abychom se zbytečně v některých místech neopakovali a recenze nebyla ještě dvakrát delší, než je nyní.

 Intro
První dojem většinou hodně napoví, a tak okamžiky po zasunutí CDčka do mechaniky a spuštění hry patří k těm rozhodujícím. Intro v UT2003 mě poněkud rozčarovalo tím, že mi přišlo jak z velmi laciného komiksu pro předpubertální mládež. Mělo-li nastolit příslušnou bojovou atmosféru, v mém případě střelilo zcela mimo. Druhé rozčarování přišlo hned vzápětí pohledem na menu, které vypadá stejně jako v demu a já ve skrytu duše doufal, že je to jen nějaká fofr verze.

Omáčka tedy nebyla nic moc, ale to pravé mělo teprve přijít. Přes padesát bojovníků různých ras, sedmatřicet map (7x BR, 9x CTF, 15x DM a 6x DOM), pět herních modů (plus Last Man Standing skrytý v nastaveních hry), dvanáct mutátorů, dvanáct zbraní (každá s minimálně dvojím režimem použití), speciální pohyby (skilled moves) a adrenalinový systém. To je v kostce to, o čem budou následující odstavce.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Výběr spolubojovníků
Stejně jako v původním UT se můžete zúčastnit turnaje proti botům, do něhož je nejprve nutné se kvalifikovat krátkou sérií samostatných bitev. Postupně se tak rozehřejete na správnou teplotu a připravíte se na to pravé, a tím je bitva v týmech. Ten váš si můžete sestavit z dostupných bojovníků podle svého gusta a do jednotlivých bitev si pak zvát spoluhráče, kteří vám pro danou hru přijdou nejvhodnější. Každý bojovník má svoji charakteristiku v podobě přesnosti střelby, agresivity, pohyblivosti, a týmové taktiky.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Krom toho při sestavování týmu pro nadcházející bitvu lze každému hráči nastavit, jaká bude jeho role - obránce, útočník, podpora (support) anebo volné pobíhání podle vlastního uvážení. V průběhu bitvy lze boty ovládat sérií příkazů, kterou bych si dokázal představit i o něco bohatší a hlavně v módech jako Bombing Run některé důležité povely doslova chybí. Občas se v průběhu turnaje naskytne i možnost vyměnit někoho z týmu za nabízeného hráče a tím posílit mužstvo tam, kde je jeho případná slabina.

 Turnaj pro singleplayer
Turnaj je rozdělěn do čtyř disciplín podle herních modů, kdy začínáte klasickým Team Deathmatchem a po vítězném zápase se vám otevře aréna následující, případně časem možnost hrát i zápasy jiné disciplíny. Takto vás čeká celkem přes dvacet bitev, po jejichž absolvování postupujete do bojů o příčky nejvyšší. Turnajový systém je v podstatě obdobný jako v původním UT - je nutné vždy vyhrát, nepočítají se žádné vzájemné bitvy, nelosují soupeři ani skupiny apod. To je docela škoda, protože třeba bojovat každou arénu postupně proti vícero týmům (používajícím rozličné hráče a taktiky boje) tak, jak jsme zvyklí z běžných sportů, by dramatičnosti, variabilitě a délce turnaje určitě hodně prospělo. V tomto mohli jít autoři mnohem dál.

Rovněž výsledky jednotlivých zápasů se mohly zaznamenávat, aby byla motivace odehrát bitvu lépe, vyzkoušet jinou sestavu či taktiku apod., nehledě na možnost vytvářet potom turnajové statistiky.

 Mapy
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Základem dobré hry jsou mapy. O ty není v UT2003 nouze a každý si určitě najde takové, které vyhovují jeho vkusu a potřebám. Od vyloženě malých arén vhodných na duely dvou hráčů až po rozsáhlé komplexy a exteriéry, kam se s přehledem vejde třicítka nadšenců. Hráči UT si všimnou, že i v mapách se autoři často drželi osvědčených kousků a nejedna je předělávkou či úpravou známých prostor, kde na první pohled poznáte asociaci s levelem původním. Někdy si mapy dokonce přenášejí své jméno a mění se jen číslo verze v názvu (Facing Worlds 3 - zvaná autory „1 meteorit, 2 věže a 10 000 headshotů“, výborná Phobos 2, v podstatě původní struktura v novém kabátě Curse 3 atd.).

I v řadě dalších aspektů se tvůrci drželi starého a osvědčeného (což ještě na příslušných místech zmíníme) a tak je výsledný dojem takový, jako byste hráli starou známou hru v novějším kabátu. Oblíbil jsem si i mapy s jump-pady (ala Q3A), které se rozkládají třeba na střechách mrakodrapů a není problém se zřítit do hlubin. K tomu stačí vychýlení se ze směru zásahem od soupeře, čímž se vaše dráha letu může nekontrolovaně změnit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Perfektní grafika
Co hře neupřeme, je její skvělé grafické zpracování. Nový engine své kvality nezapře a uvidíte to všude kolem. Na každou mapu je radost pohledět - dokonalé textury, bohatá architektura, spousta efektů jako vycházející pára, padající sníh, blesky a všelijaké světelné efekty, animované textury, mlha, lesknoucí se vodní hladina a spousta dalšího, na čem oko rádo ulpí. A nejen to. Poté, co vstřebáte první kroky a možnosti pohybů, začnete zjišťovat, jak jsou mapy promyšlené z hlediska možností pohybů, jak se dá šikovně dostat na různá, často na první pohled nepřístupná místa, která lze pak takticky využívat anebo v nich nacházet zajímavou výbavu.

Hlavní přínos UT2003 je právě v odladění zdánlivých detailů, které důvěrně známý žánr posouvají zase o krok dál. Mapy podporující speciální pohyby jsou toho základem a těch šikovných najdeme v nabídce dostatek, i když se to nedá říci o úplně všech a některé dokazují, že široké editační možnosti mohou být paradoxně na škodu kreativitě.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva  Modely a posmrtné animace
Jak jsem již psal, hra přináší celkem na padesát hráčských modelů rozdělěných do několika ras. Většinou jde o postavy futuristické až bizarní, od kostlivců přes roboty či mutanty nejrozličnějších typů. To nejlepší přichází ale až v okamžiku, kdy uvidíte hráče v pohybu. Pohybový engine Karma dělá ze hry i parádní podívanou, kdy si vychutnáte salta, hvězdice, nárazy na překážky, odhození hráče tlakovou vlnou anebo jeho rozcupování na kousky, včetně posmrtných záchvěvů ležících trosek.

Každá zbraň se při zásahu projeví jiným efektem a s hráčem samotným to také pokaždé jinak zamává. Rozpohybování je prostě jedna z novinek, která stojí za to. Takové salto provedete jako dvojitý skok, hvězdici pak metáte tak, že provádíte dvojitý skok do boku či šikmo. Prostě držíte příslušnou směrovou klávesu a v pohybu provedete dvojskok.

 Speciální pohyby
S pohyby souvisí nejen jejich efektní provedení, ale i praktické využití. V tom je UT vyladěno tak, že kromě klasického běhu a skoku obsahuje i další speciální pohyby, kterými se můžete dostat jednak do míst, kam se jinak podíváte jen stěží. Dobře se jimi dá zkrátit cesta mapou a navíc jich lze využívat v boji samotném při klamání nepřítele a úskocích před jeho střelami. Správný hráč není ani chvíli v klidu a kromě známých úskoků zvaných „dodging“ můžeme využívat různé speciální skoky, o kterých jsme mimochodem psali už tady.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jmenujme aspoň Double Jump, kdy ve výskoku nadskočíte v pravý okamžik ještě jednou, Lift Jump kdy vyskočíte při pohybu zdviží, Wall Jump, kdy ve výskoku u zdi provedete dodge směrem od ní. Pohyby lze i skládat za sebe, takže třeba takový DodgeJump provedete jako dodge a přidáte v letu skok. To samé je možné u zdi, kdy modifikovaný Wall Jump provedete výskokem u zdi, dodgem a ještě následným skokem. Samozřejmě jde provést i Wall Double Jump, kdy provedete Double Jump u zdi a následná Dodge se provede tím pádem ve větší výšce a tak doletíte ještě o kus dál.

Skákat je možné i pomocí Shield Gunu - jeho namířením proti zemi a provedením skoku v okamžiku nárazu. Díky všem pohybovým vychytávkám a citelnému zrychlení celé hry jsou bitvy v přestřelkách mnohem akčnější než bylo v UT, což beru jako velké plus. Řada lidí hodnotí hru jako posun ke konkurenčnímu Quakovi - v tomhle s těmito názory souhlasím a myslím, že to hře hodně prospělo.

 Boti
Zvětšit zdroj: tisková zpráva Umělé inteligenci jsme již věnovali zmínku v této novince a plná verze UT 2003 nám potvrdila, že většina toho je opravdu na hře znát. Boti jsou dostupní v osmi úrovních obtížnosti od úplných začátečníků po bojová monstra. Po zkušenostech musím uznat, že jejich úroveň je velice dobrá, a to jak v individuálním boji, tak i z hlediska týmu a jeho taktiky. Boti se velice dobře pohybují, neběhají po přímkách a nezůstávají trčet na místě, abyste je snadno odpráskli. Jejich dráhy se klikatí, skáčou, pobíhají dopředu a dozadu, využívají speciální pohyby a velice šikovně zacházejí i s translokátory. Kvality botů se projeví především v Deathmatchi, pro který jsou uzpůsobeni zdaleka nejlépe. Ale i v ostatních modech jsou šikovní, spolupracují s vámi i navzájem, chovají se takticky, chodí ve skupinách a vzájemně si pomáhají.

Nemohu se ale zbavit dojmu, že jejich taktiku brzy prokouknete prostě proto, že používají víceméně stejnou cestu témeř pořád. Ať to bylo CTF, Bombing Run anebo Double Domination, vždy jsem odhalil, kudy boti rádi přicházejí a téměř pokaždé zvolili tu samou trasu, takže i když bylo alternativních příchodů několik, většinou stačilo hlídat cestu jednu. Občas se mi stalo i to, že se boti někde na chvíli zasekli anebo jsem měl pocit, že zrovna nejsou při smyslech.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Ovládání botů...
... je provedeno přes speciální menu, které aktivujete klávesou a pak si vybíráte příslušné povely, nadávky a podobné ústní projevy. Bohužel z nabídky zmizela možnost si konkrétní příkazy nabindovat na klávesy, takže je komunikace trochu těžkopádnější. Zamrzel i nízký počet příkazů a dokázal bych během chvíle vymyslet řadu dalších velmi užitečných, které by se pro hru hodily.

Příkazy se navíc ve všech typech hry jmenují v podstatě stejně, ale v různých modech mají trochu jinou funkci a není zrovna vždy jasné, jak se daný povel v podmínkách jiné hry vlastně interpretuje. Povelů je celkem jen pět, zatímco takových posměšků přes třicet (a nechybí ani hrášky Polib mi prdel!, Ty kurvo! a jim podobné „drsňárny“) a osm animovaných gest, která také nejdou - netuším proč - dát pomocí menu všechna na klávesy.

 Herní módy
Zvětšit zdroj: tisková zpráva O herních modech se toho napsalo už tolik, že je těžké přijít s něčím, co by nebylo dávno známé. DeathMatch, Team Deathmatch a Capture The Flag zná každý, o Double Domination a Bombing Run každý už četl či slyšel. V CTF došlo k drobnému vylepšení tím, že se na HUDu ukazuje směr k bázím obou týmů a pomáhá to orientaci. Double Domination se hraje na dvě stanoviště a bod získáte tak, že deset vteřin držíte nadvládu nad oběma současně. I zde se na HUDu ukazuje, které stanoviště je pod čí nadvládou.

U modu DD mi přišla trochu nepraktická konstantní doba odpočítávání. Napadlo mě, že by možná mohlo u rozsáhlejších map být odpočítávání úměrně delší, protože je mnohem časově náročnější se k obsazenému stanovišti dostat a tak je často šance na jeho znovudobytí předem ztracená. Ale to je jen subjektivní názor na věc.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Překvapivě zábavný mi přijde Bombing Run, zcela nová hra s „míčem“, který je potřeba pronést do soupeřovy základny a prohodit brankou či s ním ještě lépe brankou proskočit. Tento mod nabízí spoustu alternativ a týmových taktik a čím déle jej hraji, tím víc se mi zamlouvá. Při hře s boty byla týmová hra trochu slabší v již zmiňovaném využívání mapy, kdy drtivá většina dění se odehrává na nejkratší spojnici mezi brankami a tudíž roztáhnout hru třeba do šířky anebo navést boty na zcela jinou trasu moc nejde.

Hra je velice akční, neustále se přelévá a boje někdy trvají pěkně dlouho. Hráč s míčem nesmí používat translokátor (stejně jako v CTF při nesení vlajky) ani střílet, takže jej ostatní snadno dohoní, je ale zvýhodněn alespoň tak, že se mu doplňuje zdraví a tak trochu déle vydrží. Míč odpaluje pomocí speciálního zařízení, které nese namísto zbraně a může jej buď vystřelit do prostoru, anebo sekundární střelbou označit spoluhráče a tomu přesně míč přihrát. Při dobré souhře zkušenějších živých hráčů to je pecka. Pro hru s boty bych uvítal alespoň příkaz „přihraj“ „běžte přede mnou“, anebo třeba „roztáhněte se do šířky“, čímž by se hra stala ještě mnohem taktičtější.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Bombing Run je velice závislý na mapách, kde mi trochu vadily ty, kde je potřeba s míčem projít úzkou dlouhou chodbou, kterou soupeři samozřejmě bedlivě stráží a proklestit si cestu až k brance je křest ohněm. Pak je bitva často až neúměrně dlouhá a neustále se jen přelévá mezi bázemi a k brance se nikdo nedokáže dlouho vůbec přiblížit. Na vhodné mapě je tento mod ale velice návykový a věřím, že se ujme. Obecně by možná týmové módy zasloužily nějaký radar pro indikaci polohy spoluhráčů, kdy zvláště ve větších mapách by vylepšená orientace koordinované hře výrazně prospěla. Rozhodně lze ale všechny herní mody v UT2003 hodnotit jako velice zábavné, i když chybí Assault z dřívějška.

 Adrenalin a zbraně
Kromě statických power-upů jako jsou lékárničky a štíty přináší UT2003 do hry adrenalinový systém, kdy sbíráním speciálních pilulí, střílením nepřátel a plněním úkolů (třeba dopravením vlajky na základnu) získáváte adrenalinové body. Pokud jich nasbíráte stovku, můžete si pak kdykoli aktivovat některou ze speciálních vlastností jako neviditelnost, rychlost, berserk anebo doplňování zdraví. O adrenalinu jsme již psali dříve a tak jej nebudeme už více rozebírat.
Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Zbraním jsme se už rovněž věnovali a zde pouze vzpomeneme, že jsou v podstatě ty samé, jaké známe z UT a novinky přišly hlavně v úpravách jejich vzhledu a chování. Zajímavou úpravou je tzv. Link Gun - obdoba pušky střílející zelená oblaka anebo souvislý paprsek, kde se mohou až tři spoluhráči navzájem propojit a díky tomu bude účinnost střely toho, který pálí po soupěři, mnohem vyšší. Netuším, jaký praktický význam ale tato metoda boje přinese, osobně jsem v praxi ještě nezažil situaci, kdy by tohle někdo v boji použil.

Shield Gun je obdobou pneumatického kladiva z UT, kde v sekundárním režimu se před vámi vytvoří zelený štít, který částečně chrání před střelami. K těžším zbraním patří Ion Painter, který používá k výstřelu laserový paprsek vyslaný ze satelitu do místa, kam zbraní v mapě ukážete. Výstřel je pak veden s určitým zpožděním a je možné jej provést jen v otevřených prostorách, kam je ze satelitu přímá viditelnost. Druhá těžká zbraň - Redeemer - je především šíleně sexy svým verneovským vzhledem. Celkově je ze zbraní vidět snaha co nejvíce sblížit jejich účinnosti tak, aby bylo s každou možné efektivně bojovat, pokud se to člověk naučí. Každá zbraň má svá pro a proti a tak to je správné.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Účinnost zbraní
Zajímavá mohou být zjištěná čísla účinností, kdy už standardní Assault Rifle, se kterou se vždy rodíte, ubere primárním zásahem 7 jednotek zdraví, ale sekundární granát celých 65-70! Shock Rifle ubírá primárním i sekundárním zásahem shodně 45 bodů, ale combo vás rozmetá ihned na cucky. Nejsilnější Rocket Launcher způsobí přímým zásahem úbytek 90 jednotek zdraví, ale má nižší kadenci a střely letí pomalu. Flak Cannon je velice závislý na vzdálenosti. Nablízku jedna šupa znamená okamžitou smrt, na velkou vzdálenost nemá vůbec smysl jej používat. Sniperka se hodí k headshotům, které končí okamžitou smrtí, zásah kamkoli jinam je za 70 bodů.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Link Gun ubere primárem 30 a sekundárem 15, přičemž ale sekundární paprsek ubližuje s vysokou kadencí, je ale omezeně dlouhý a můžete mít někd problém zjistit, zda vůbec toho, na nějž míříte, vůbec zasahujete. Bio Rifle ubere primární trefou 40 bodů a sekundár je smrtelný, navíc zelená hmota je explozívní i po dopadu a nějakou chvíli vydrží, takže se hodí třeba k bránění pozic, vlajek v CTF apod. Rotační kulomet ubere každou kulkou 12 jednotek jak primárem, tak sekundárním režimem. Rozdíl je v tom, že primár potřebuje delší čas, než se hlavně roztočí a má tak větší zpoždění, sekundár začne pálit dříve, ale s nižší kadencí. I kontaktní Shield Gun dá šlupku, která ubere 40 jednotek a jelikož se chová jako sbíječka, není problém v okamžiku soupeře utlouci.

Na internetu jsem četl, že budou v UT zakomponovány i zásahové zóny, nicméně při testech jsem nic kromě headshotu sniperkou neobjevil. Bylo naprosto jedno, do které části těla soupeře trefím. Vychytávkou translokátoru je kromě jeho mírně omezené četnosti použití možnost jej používat i jako kameru, kdy médium pohodíte a pak se můžete koukat, co se v jeho okolí děje a zabudovanou kameru natáčet.

 Mutátory
Těžkou vychytávkou UT byly mutátory, které jste mohli do libovolné hry přidávat a tím ji více či méně modifikovat. Tato skvělá tradice pokračuje i v UT2003, nicméně galerie mutátorů v něm mi přijde hodně chudá a naprosto nenápaditá. Naštěstí zde najdeme starý známý Instagib a nově modifikovaný Zoom Instagib - vynikající úpravu, kdy se hraje jen s puškami (Shock Rifle) a každý zásah znamená frag. Žádné lékárny nemají význam, jde o přesnou mušku a obratnost.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Dalším praktickým mutátorem je Low Gravity, kdy je snížena gravitace a tím zcela změněna fyzika pohybu. Třetím mutátorem, který může najít uplatnění, je Quad Jump, kdy můžete provést až „čtyřskok“. Zbytek mutátorů stojí za starou bačkoru a doslova mě zklamaly, protože neobsahují jediný nový nápad. Pokud hru budete hrávat, stáhněte si zatím asi jediný doplňkový mutátor Decay!, o kterém jsme psali zde. a který hravě předčí většinu toho, co samotné UT nabízí.

 Ozvučení a hudba
Poslední stránkou hry, kterou jsme ještě neprobrali, je audio. Hudba, která podbarvuje hru i menu sedí, je nevtíravá a nebudete z ní po minutě tlouct hlavou o stůl. Zvuková stránka hry působí také trochu odfláknutě, kdy boti používají vesměs stejné hlášky jako v původním UT, sem tam něco přibylo, ale nestojí to celkově za moc. Komentátor, který v bitvách oznamuje důležité události, někoho přivádí k šílenství, mně osobně nijak nevadil a ani v hrách jako Bombing Run, kde neustále informuje o tom, kdo právě drží míč, mě jeho občas i sekané hlášky neprudily (v plné verzi je možné ho v menu úplně nebo částečně vypnout). Rozhodně ale nečekejte od zvuků žádné zázraky a ukončeme zmínku o nich tím, že naštěstí na nich není hratelnost nijak extra závislá.

 Hardwarové nároky
Zvětšit zdroj: tisková zpráva O UT2003 šly už měsíce předem fámy, že nepůjde na žádném normálním počítači spustit a tudíž si jej nikdo nezahraje. Tyto plky vznikly na základě ukradené staré betaverze, která se vůbec neměla ven dostat a kde zcela chyběla optimalizace. Ve finální verzi i v hratelném demu je situace úplně jiná a pokud máte aspoň grafiku GeForce 2 MX a procesor kolem gigahertze, určitě si hru zahrajete a pobavíte se u ní. Samozřejmě čím horší stroj máte, tím víc budete muset ubrat na detailech, ale i s nízkými grafickými parametry vypadá hra velice dobře. Přímo v menu najdete rozsáhlé možnosti tweakování a nastavení parametrů v široké škále hodnot a určitě si vyladíte hru tak, aby vám rozumně fungovala (český popis nastavení najdete zde).

K tomu bych poradil ještě dva tipy - jednak si zkuste případně zrušit Mouse Smoothing v nastavení ovládání, který má rovněž na FPS často velký vliv. Někdy mohou problémy vznikat i při nastavování audia, kdy doporučuji zkusit přepnout do Safe Modu a otestovat, co to s FPS udělalo (zobrazování FPS zapnete příkazem „stat fps“ napsaným do konzole). Řada zvukových karet (třeba i SB Live!) může mít problémy s ovladači a hra díky tomu pojede neúměrně pomalu. Na PCTuningu provedli rozsáhlý test grafických karet na UT2003, jehož výsledky a hodnocení si lze přečíst a prohlédnout tady. Testy svých sestav si můžete provést i sami, a to jak s demem, tak i s plnou hrou, protože obojí tuto možnost obsahují skrz přiložené benchmarky.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů

 Závěr
Přečtením toho všeho, co jsme o hře napsali, byste měli nabýt dojmu, že UT2003 je velice kvalitní titul s výborně zpracovanou grafikou a trochu méně podařenou stránkou zvukovou, kde některé (ne)herní části mohly být přeci jen ještě dotaženy trochu dál. Nejedná se o žádnou žánrovou novinku, spíše o převedení klasické střílečky do nového kabátu s vychytávkami skrytými ve vyladěných detailech. Kdo tedy čekal zcela novou herní koncepci, je mimo. Těšme se ale na další rozšíření v podobě map, mutátorů a po čase i herních modifikací, k čemuž autoři velikou měrou přispěli jednak přibalením programů pro editaci kde čeho, tak i velice kvalitní podporou na webu UDN (Unreal Developer Network).

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Zmínit musím i velice dobrý síťový kód, který umožní dobrou hru i majitelům modemů a linek české kvality. Chcete-li, můžete si zapnout logování vašich multiplayerových výkonů do celosvětových globálních statistik, které najdete zde. Provozovatelé dedikovaných serverů určitě ocení možnost vzdálené konfigurace pomocí přehledného webového rozhraní.

Stáhněte si: Hratelné demo (100 MB), PC Games videa (2x 15 MB), Trailer (1,5 MB nebo 6,5 MB), GameStar video (2 MB), E3 2002 video (5 MB nebo 11 MB), Kalendra Icefields video (5 MB nebo 19 MB), Technologické video (55 MB), Cheaty

Související články: První dojmy z dema (9/2002), Další dojmy z betaverze (7/2002), První dojmy z neofic.dema (6/2002), Preview (4/2002), Unreal Tournament recenze (11/1999), Jak vám poběží UT 2003?, Na čem má běžet UT 2003?, První mutátor a benchmarky, Kdy vyjde UT 2003 v České republice?, Unreal Tournament recenze (11/99)

 
Mickey Mouse
připravil: jd




 
 
Mickey Mouse
Smarty.cz

Verdikt:

Unreal Tournament 2003 vychází v mnohém z původního UT a to někdy i ve věcech, kdy by se dalo polemizovat o tom, jestli je to dobře. K silným stránkám hry patří nový engine a s ním spojená grafika, rozpohybování hráčů, adrenalinový systém, speciální pohyby, dobré mapy a víceméně šikovní boti. Trochu stranou pod touto laťkou stojí zvuky, mutátory a neherní prvky jako intro a menu, navíc budete mít sem tam dojem, že to či ono mohlo být promyšlenější. I systém turnaje šel zpracovat mnohem lépe, ale budiž. Celkově se hra řadí ke špici toho, co v akčním žánru existuje a přitáhne k sobě širokou hráčskou komunitu na další roky.

Nejnovější články