Autor: Agile Publikováno: 5.května 2004 |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Zatím to tu nebylo zmíněno, ale všechny záběry, které režisér natočí, se objeví v nějakém snuff filmu a poté skončí v domácí videotéce nějakého zvrhlíka. Pokud vám pojem „snuff“ nic neříká, s největší pravděpodobností vás minuly filmové snímky 8mm s Nickem Cagem nebo Running Man s Arnoldem Schwarzeneggerem. Abyste byli v obraze, snuff filmy totiž zachycují reálné vraždy, znásilnění, mučení, pornografické a nacistické motivy a jiné další perverznosti, čemuž odpovídá i samotné pojetí hry, o čemž se záhy přesvědčíte. Zběsilá akce se nekoná ![]() Celá hra je zasazena do opuštěného městečka Carcer City, jež bylo speciálně připraveno pro potřeby natáčení, o čemž na počátku samozřejmě nemáte ani ponětí. Nejprve vás čeká malý tutoriál, která seznámí s ovládáním hry a základními herními mechanismy. Vaší postavě byla do vínku dána schopnost běhat, plížit se nebo normálně chodit. Samozřejmě čím rychleji se pohybujete, tím více hluku vydáváte a také budíte větší pozornost u nepřátel. Hodně nápomocen je vám radar, na němž máte zobrazeny všechny postavy nebo důležité objekty, nacházející se ve vaší těsné blízkosti. Důležitou roli hraje i stamina, která se spotřebovává při běhu. Proto je důležité občas nechat hlavního hrdinu vydechnout, aby nabral novou sílu. Mnohdy je výhodnější před nepřítelem uniknout, než se s ním dávat do potyčky, protože ve většině případů byste mu podlehli. ![]() ![]() ![]() Strhující atmosféra a výborná hratelnost Atmosféra hry je jedním slovem výborná a nabudete z ní ponurý, melancholický, někdy až frustrující pocit. Valná část všech lokací se totiž odehrává pod rouškou tmy a všudypřítomné stíny mohou sloužit jako skvělé skrýše. Prostředí jsou skutečně živá - po zemi pobíhají krysy, které můžete zašlapávat, ve vzduchu se vznášejí ptáci a jakmile se někde objeví nějaká mrtvola, slétnou se k ní a začnou do ní nepříčetně klovat. Svůj podíl na celkové atmosféře má také design levelů. ![]() Pytlíkem, střepem nebo sekáčkem na maso? Nyní na řadu přichází zbraňový arzenál. Pokud by se o nějaké hře dalo říci, že je po této stránce hodně nekonvenční, byl by to právě Manhunt. To poznáte již v prvním levelu, kdy se vaším věrným pomocníkem stane igelitový pytlík nebo třeba střep skla. Samozřejmě, že těmito předměty nebudete mávat nepříteli před nosem, ale pěkně – v okamžiku, kdy to bude nejméně čekat – se k němu připlížíte zezadu a dáte se do akce. Pytlíkem jej můžete pěkně udusit, střepem přeříznout tepnu a nechat vykrvácet. A pozor, to je jen zlomek všeho, co ve hře najdete. Hodně zábavy si užijete třeba s nastřelovačkou hřebíků, uspávací puškou, kusem drátu, kladivem, mačetou nebo sekáčkem na maso. Vedle toho tu najdete více či méně standardní výbavu, reprezentovanou zejména šestiraným revolverem, brokovnicemi nebo například obligátní sniperkou. Kromě výše uvedeného výčtu se můžete pokusit bojovat pěstmi, což je většinou předem prohraný boj, zvláště když je nepřítel ozbrojen. ![]() ![]() ![]() Jako efektní lze nazvat samotnou popravu nepřítele, kdy vyskočíte ze stínu a nic netušíc jej připravíte o život. Čím déle totiž držíte akční tlačítko, tím brutálněji jej zprovodíte ze světa a režisér bude nadšenější a dostanete od něj pochvalu. Nejlepší je, že celá smrtící animace není předpřipravená skriptem, ale probíhá různorodě, takže ani po několikátém provedení toho samého se určitě nebudete nudit a rádi si tento pro nepřítele neblahý okamžik vychutnáte. Manhunt není rozhodně jednoduchou hrou a bylo by pošetilé očekávat, že vaše hraní bude jako procházka růžovým sadem. Na výběr máte sice dvě různé obtížnosti, ale už ta snazší vás dokáže pěkně potrápit. Nemalou měrou se na tom podílí také systém ukládání, kdy v průběhu daného levelu najdete jen zhruba 5 míst, na nichž můžete uložit. Slyšel jsem i názory, že je kvůli tomu hra zkažená, ale já osobně tuto věc pouze kvituji, neboť délka hrací doby se tím tak o něco prodlouží. Když už jsme u toho, průměrně zdatnému hráči by mělo pokoření hry trvat něco mezi 15-20 hodinami, což je vcelku ucházející doba. ![]() Žádná hra není dokonalá ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Z technického hlediska je hra téměř bezchybná. Ze screenshotů to tak možná nepůsobí, neboť je na nich zrnění, které vás doprovází po celou dobu hraní a dotváří tak perfektní atmosféru snuff filmů, ale skutečnost je úplně opačná. Valná většina textur je hodně detailní a rozhodně je radost se na ně dívat. Stejně tak jsou na tom nepřátelé, kterých je tu skutečně mnoho rozličných typů. Najdete tu jak nacistické gangy honosící se symboly podobnými svastice, stejně tak obtloustlé vesnické burany v kožených oblečcích, skutečné indiánské lovce nebo třeba elitní jednotky. Hodně příjemné jsou také minimální nároky, protože hra se bez nejmenší problémů hýbe i na starších konfiguracích a podle mého názoru je méně náročnější než třetí díl GTA. Kapitolou samou pro sebe je hudba a zvuk. Téměř neustále se vám do uší linou nějaké roztodivné zvuky nebo ruchy, doprovázené perfektní hudbou, která se dynamicky v závislosti na dění ve hře mění. Metál by si autoři zasloužili za zvuky jednotlivých zbraní, protože kupříkladu takové sekání sekáčkem na maso zní poměrně realisticky. Zmínku si zaslouží i hlasitý tepot srdce, jenž indikuje, jak moc jste unaveni. ![]()
|
Agile | |
autorovi je 18 let, nejraději hraje akční hry a RPGčka, občas si odpočine u nějaké příjemné adventury a ulítává na sci-fi a cyberpunku. |