Autor: Mart Publikováno: 17.prosince 2006 | Verze hry: anglická/prodávaná/Wii Doba recenzování: 1 týden |
![]() ![]() ![]() Příběhová linie vás protáhne skutečně různorodými dungeony plnými pastí a nástrah, všudypřítomných nepřátel a zejména hádanek. Jejich obtížnost a komplexnost pozvolna narůstá, takže jistě přijde vhod novinka, již představuje bizarní postavička v tom kterém dungeonu k nalezení, díky níž si můžete uložit postup přesně k danému místu. To je oproti předchozímu dílu s podtitulem Wind Waker s vymezenými teleportačními panely výrazný posun vpřed. Ačkoliv několikapatrové dungeony jsou tvořeny vždy jen z několika místností, je skutečně obdivuhodné, jak vám tvůrci dokáží na tak malém prostoru pravidelně dosti zamotat hlavu. Třebaže na tom budou výrazně lépe hráči, kteří tuhle sérií dobře znají, a třebaže většinu času se jedná jen o správné použití klíčového předmětu z inventáře, nechybí ani manuální aktivování spínačů a spouštěcích mechanismů či pár dalších vskutku pěkných momentů. Za všechny uvedu zajímavé přesunování bloků/soch, i když musím s politováním říci, že tohle schéma je použito jen velice okrajově. Prozkoumávání herního světa v Twilight Princess vám zaručuje zásadní bonus jednak co se týče vaší celkové výdrže, tak i samotného inventáře. Ve něm se může objevit také výtečná zbroj, leč k této se nedostanete hned tak, neboť svět Hyrule se vám otevírá postupně. Jde vlastně o veskrze lineární pouť, současně však o pouť nesmírně dynamickou a motivující. Škoda jen, že bojování se zástupy nepřátel, sužujících zdejší krajinu, není obtížnější a více nevyužívá propracovanosti vašich útočných dispozic, do čehož se zařazuje takové pobíjení nohsledů zla ze sedla vašeho koně. ![]() ![]() ![]() Vzhůru do boje! ![]() ![]() ![]() Řešením bylo manuální natáčení kamery pomocí pravého analogu. Ten však u komba wiimote+nunchuk nenajdete a tudíž u Wii verze není ani tahle dispozice. Je pravda, že to Nintendo zvládlo i bez ní relativně dobře, ale chybí tomu zkrátka potřebný komfort, který vám v řadě momentů úplně zbytečně komplikuje hraní. Když se k tomu občas přidá i špatně navržená defaultní kamera, což byl nicméně pravidelný problém všech 3D dílů Zeldy, nemáte z toho příliš dobrý pocit. Ale skutečně jenom OBČAS, tohle slovo si když tak podtrhněte. Nový rámec hraní Twilight Princess nabízí hned několik novinek. Kupříkladu bohatou interakci s okolním prostředím, kde je spousta věcí ke zničení a nebo se jich dá využít jiným způsobem, mezi což patří např. sebrání kusu dřeva a jeho zapálení, přičemž světlo a oheň hraje v řadě okamžiků veledůležitou roli. Znovu bude váš inventář plnit hafo nejrůznějších propriet pro své využití na k tomu určených místech, kde si různé typy bomb dokáží poradit s kamennými závaly, výbušné šípy např. s krápníky na stropech jeskyní, s těžkými botami lze pochodovat po dně jezera, atp. Výčet předmětů a jejich systém použití je zcela v intencích série, jenom se jejich působnost tu a tam lehce pozměnila. Nebo vylepšila, jako je příklad lucerny ve vašem držení. Hrátky se světlem tu v minulosti ale byly také, stejně co pohled na dvě různé dimenze. Ovšem v té zde označované jako Twilight měníte nyní hodně dramaticky svou podobu. Z Linka, jakožto sympatického modrookého mladíka v zelené tunice, se náhle stává vzrostlý vlk, čemuž jsou uzpůsobeny i jeho zcela unikátní schopnosti. Interakce se rozrostla o možnost vyhrabávání děr v zemi nebo se prohrabání odněkud někam. A díky pokrokovým smyslům zaznamenáte důležité pachy, které vás posléze přivedou na stopu hledané osoby. Zrovna poslední nápad je sice ve finále poněkud minoritní, ale jako oživení určitě potěší. ![]() ![]() ![]() Mimochodem, vedle koně usednete též na hřbet patřičně divokého a vzrostlého divočáka, čeká vás jízda na loďce a nebo navigování nestvůrného obřího ptáka, což jsou další střípky nápadů podtrhujících resumé, že se tady nudit rozhodně nebudete. Součástí téhle rovnice je i fůra rozmanitých miniher a vedlejších questů, do čehož lze zařadit sbírání zlatého hmyzu kvůlivá navýšení kapacity vaší peněženky, rybaření, k němuž padne wiimote naopak jako ulitý, snowboarding a nebo návštěva mnohapatrového dungeonu (naštěstí nepovinně), kde je hlavním tématem hardcore bojování. Nová postava, která se k vám při prvním setkání s Twilight dimenzí přidá, se jmenuje Midna. Jde o vskutku roztomilou kreaturku, která vás bude spolu provázet celou hrou, buď na hřbetě (když jste vlkem) nebo půjde ve vašem stínu (když jste člověkem). Má pro vás nachystané důležité rady a postřehy, co vám dílem zpříjemní a zjednoduší hraní a nebo aspoň pobaví. O vaši dobrou náladu se přitom dále postará několik humorných scén a momentů, stejně jako o poznání hutnější story, než tomu dříve bylo zvykem! ![]() ![]() ![]() Z bestiáře viditelně vystupují především samotní bossové, mající klasicky olbřímí proporce. U nich však platí stále stejná rovnice, tedy nalezení slabého místa, do něhož v příhodný a v k tomu vymezený čas povedete útok. Ačkoli tohle schéma, které se za celá desetiletí nijak zásadně nezměnilo, nelze brát zrovna tady za nějaký zápor, protože jde o jednu z mnoha ukázek malé invence celého herního průmyslu. Hra obsahuje příjemnou geografickou různorodost. Vedle nížin, jimiž protéká řeka, či hustých hvozdů, se podíváte do hodně nebezpečné pouštní oblasti, kde na vás tvůrci mimo jiné nachystali dungeon s pohyblivým pískem. Je tu také výlet do oblak a byť Link snese pády z hodně velkých výšek, čeho je moc, toho je příliš. Také vás čekají setkání s různými, byť vesměs známými rasami, obývajícími zdejší svět, a hlavně s hodně vstřícnými checkpointy, díky kterým to má patřičný spád a současně to ulehčuje vašemu snažení. Po vizuální stránce se sice nedočkáte nějakých úchvatných obrazů ve stylu Final Fantasy XII, ovšem hra podporuje progressive scan (480p - k čemuž si musíte dokoupit komponentní kabel, widescreen) a netrpí obvyklými neduhy jako je dokreslování či zpomalování. Nechybí tu motiv střídání dne a noci, změny počasí, pár pěkných efektů hrajících asi jenom na efekt a v neposlední řadě výborně zpracovaná voda. Na druhou stranu se musíte spokojit s low-res texturami a blurem. Výsledný dojem je však určitě pozitivní, nehratelné sekvence umocňují větší prožití herních událostí a vrhají lepší světlo na celkové "dílenské zpracování". Konzistenci zdejšího univerza narušuje snad jen pravidelný, byť velice krátký loading při přechodu mezi jednotlivými lokacemi, u nichž se orientujete mimo jiné podle mapky v dolním rohu obrazovky, přesně jak velí tradice. ![]() ![]() ![]() další obrázky z této hry si můžete prohlédnout v galerii Rozmístění tlačítek mi ne zcela vyhovovalo, protože u wiimote jsem musel pravidelně trochu nešikovně přehmatávat mezi buttony. Uvedené neplatí pro nunchuk, se kterým panuje velká spokojenost a skrze který definujete především směr pohybu hlavního protagonisty. Mezi jeho časté aktivity patří rutinní přeskakování mezi platformami, přelézání, automatické přichycení se jejich okrajů při pádu, jemuž předcházel krok do prázdna, apod. Tombraiderovský element umocňuje design některých dungeonů a další schopnosti vycházející také z kontextového tlačítka přizpůsobujícího se momentálnímu stavu věcí či situaci! Link umí plavat, později se dokonce i potápět, šplhat a ručkovat po římsách, odtlačovat k tomu určené objekty a samozřejmě bojovat, tady dost často s mečem a štítem ve svém držení. Přes absenci namluvení lze ocenit audio položku, tady pak hlavně velmi příjemnou a stylovou hudební kulisu, která vkusně dotváří atmosféru oblasti, či situace, v níž se právě nacházíte. Stran ozvučení - jeho kredit znevažuje nepřeslechnutelná skutečnost, že řada zvuků vychází z vestavěného reproduktoru u wiimote. Nápad to možná na papíře není úplně marný, kdyby reproduktor za něco stál. Většina křaplavých zvuků se tak nedá moc poslouchat, nebál bych se dokonce říci, že ruší, pohříchu je nelze ztlumit či rovnou vypnout. Jak tohle povídání uzavřít? ![]() Stáhněte si: Trailer, Další videa Související články: Novinky |
Mart | |
editor: jd |