Autor: Agarwel Idiriz Publikováno: 13.února 2009 |
![]() ![]() ![]() Z radioaktivní pustiny do ledové pustiny Jako první člověka zaujme kvalita nových lokací, které vypadají podstatně jinak než v původní hře, což nebývá u takokvých dodatků zvykem. Členitý horský terén působí majestátním dojmem. A rozlehlé interiéry jeskyní jakbysmet. Až jsem si říkal, jaká je to škoda, že takto nebyly zpracovány některé části Oblivionu. Podobně divoká krajina by do fantasy sedla jak děcko na hrnec. Otázkou je, jak moc se procházka zasněženou krajinou bude líbit některým hráčům, kteří považují atmosféru původního Falloutu za posvátnou. Osobně jsem s tím potíže neměl. Příběhově je to odůvodněno rozumně a jde o příjemnou změnu. Ale určitě nesedne každému. Autoři se snažili vyvážit přídavek pro postavy na všech levelech. Odrazilo se to bohužel zejména na jeho akčnosti a na hratelnost nemá většina skillů téměř vliv. Bohatě vystačíte pouze se zbraněmi. Výjimečně se hodí páčení, hackování nebo hovornost. Vstup do nové lokace, zahajující novou misi, byl přidán velmi citlivě. Neleží ani přímo pod nosem vedle Vaultu 101. Ale ani extra daleko v nedostupné části mapy. A nijak nenarušuje původní lokaci stylem "Kaplického knihovna". I hráč s novou postavou tam doběhne, bez velkého nebezpečí, relativně za chvilku. ![]() ![]() ![]() Jak z RPG vyrobit FPS? Co bych Operation Anchorage vytknul nejvíce, je její naprostá lineárnost. A vzhledem k pojetí léčení a zásob nábojů ve virtuální realitě, je v mnoha ohledech ještě primitivnější než běžné FPS. Bohužel. Stejně tak možnost rozhodování, která byla ve Fallout 3 velmi nadstandardní, se nekoná. To jí naštěstí nic neubírá na dobré atmosféře. Zejména v částech, kde máte bandu spolubojovníků. U těch musím maličko zkrotit dřívější informace o vaší možnosti velet vlastnímu oddílu. Ta tu sice je, ale tak omezená, že nestojí za řeč. Akčnost s sebou přináší i druhý drobný zápor. Tedy pro lidi, kterým vadí omezený strop maximálního levelu. Vzhledem k akčnosti rostou zkušenosti v přídavku poměrně rychle. Takže vás může nepotěšit fakt, že nový quest vaši postavu posune zase o krůček blíž k limitu. Stejně tak výbava, kterou si odnesete jako odměnu, může být pro začínající postavu overkill a dosti srazit následující zábavu. Ještě že tu máme very-hard obtížnost. ![]() ![]() ![]() další oficiální obrázky v galerii Závěr Délka přídavku Operation Anchorage je vzhledem k ceně 10 dolarů ucházející. Dohrání vezme čtyři až pět hodin. Na vyšším Rambo-levelu možná maličko méně. Někomu to může přijít málo. Ale je to dobrá třetina dnešních běžných her. Bethesda rozhodně dělá krůčky kupředu. A po jejich neslavných add-onech, typu brnění na koně, jde o velký skok kupředu. Poslední věcí, kterou bych lehce zdrbnul, je nevyužitý potenciál prostředí. Operation Anchorage se odehrává v historickém období. Očekával jsem, že si Bethesda více vyhraje s informační hodnotou a přinese detailnější pohled do historie světa a průběhu války. Nic takového se bohužel nekoná. Jen provedení pár misí bez pořádného pozadí a konec. Budoucnost Těším se však na březen a duben, kdy se mají objevit další dva podobné přídavky - The Pit (výprava do industriálního města nájezdníků ve troskách Pittsburgu, kde si vyberete, ke komu se přidáte) a Broken Steel (pokračování hlavního questu z původní hry, v němž se pokusíte nadobro vyčistit území od pozůstatků Enklávy).
|
Agarwel Idiriz | |
autorovi je 25 let, pracuje v IT odvětví, volný čas tráví hraním her, o nichž pak píše na svém blogu; nejvíce si potrpí na kvalitní příběh a herní svobodu, RPG, budovatelské strategie, případně propracovanější simulátor |