Autor: Kopulkon Publikováno: 15.května 2005 | Verze hry: finální/anglická Doba recenzování: pár týdnů |
![]() ![]() ![]() TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek ![]() Systém hry je tedy v zásadě totožný na všech mapách, jak je to ale s rozmanitostí plněných úkolů? Američané povětšinou ničí protiletadlová děla, přenášejí rozkazy přes nepřítelem obsazené území nebo se snaží o zničení důležitého mostu. Na Němcích je jim v tom samozřejmě zabránit, i když v několika levelech jsou úlohy vyměněny. V žádné z misí ale ani jedna ze stran nedisponuje tanky, důraz je kladen výhradně na boj pěchoty. Co se týče vyváženosti map, musím říct, že žádná z nich není za některou stranu vyloženě neuhratelná. I když se zdá být například útok na německá děla chráněná síti zákopů v misi In the Trenches nesplnitelným úkolem, není tomu tak díky šikovnému umístění startovních pozic obou stran a vůbec celkovému rozestavení strategických míst. Vyhraje tak ten lepší a to je jedině dobře. O principu multiplayeru v Brothers in Arms tedy již základní představu máte. Zásadní otázkou ale je, jak se to vlastně hraje? Odpovím, že příjemně, ale žádný zázrak to také není. Her, do kterých by se šlo připojit není zrovna mnoho, a tak dost naštve, že se v uživatelském rozhraní nedozvíte tak zásadní informaci jakou je odezva, neboli ping. Zjednodušeně řečeno, jedná se o dobu, za jakou se akce, kterou provedete na svém počítači, projeví v samotné hře. Čím nižší ping, tím samozřejmě lépe. V BiA se jej ale nedozvíte - kvalitu připojení můžete jen odhadovat podle pofiderních hvězdiček, jejichž vypovídací hodnota je hodně blízká nule. ![]() ![]() ![]() I když mám poměrně slušné připojení (ADSL; odezvy v ČR, Holandsku nebo třeba Německu například v Call of Duty málokdy překračují hranici 80-90 ms), nezřídka jsem spílal na adresu zalagovaných serverů UbiSoftu (tzn. hra se na okamžik zastaví a až se znovu rozjede, objevíte se o 20 metrů dále, většinou s dírou v hlavě). Nejsem v tom sám, na tyto potíže si stěžují i ostatní hráči. Nutno ale podotknout, že přežít se to dá a zas taková tragédie to není. S popcornem v ruce ![]() Sejmul jsem ho nebo ne? Na hře samotné se mi nelíbí, že skoro vůbec nemáte představu, jestli jste nepřítele zabili nebo ne. Žádná hláška se neobjeví, ani se nemůžete podívat do tabulky, protože ji autoři prostě do hry neimplementovali. Kolik jste jich dostali, se dozvíte až na konci hry. To mi osobně přijde jako dosti velké mínus, zejména kvůli podivnému způsobu, jakým hra počítá zásahy. Přísahali byste, že střílíte náckovi přímo na hlavu, ale neviditelná bariéra je svinstvo na kvadrát, a tak mu prostě neublížíte. A přepínat se do módu situational awareness view (pohled shora, kdy máte přehled o dění na bojišti...), abyste se podívali, zda jste zasáhli, není v zápalu boje zrovna nejlepší nápad. Zvláště když se, narozdíl od hry jednoho hráče, dění v poli pochopitelně nezastaví. ![]() ![]() ![]() Z toho se dá docela snadno odhadnout, že výhodu má bránící hráč. Průběh zápasu je opravdu spíše pomalejší a taktičtější, neboť pokud nehrajete proti začátečníkům a budete nabíhat, po pár minutách vám dojdou vstupenky a než ostatní rozumnější hráči skončí, můžete si zatím odskočit na kafe. Úspěch tedy budou slavit ti, kteří se se svým spoluhráčem alespoň rámcově domluví na společném postupu, využijí granátů a nepřítele takříkajíc přečůrají. Na druhou stranu, pokud chytnete za spoluhráče nějakého neschopného trubku, můžete se jít vyfotit, protože sami toho moc nenaděláte, zvláště pak na některých mapách, kde je spolupráce přímo klíčová. Například v misi s názvem Channel se Němci snaží o zničení stavidel a zpomalení postupu amerických tanků. Američanům se stačí pouze zapéct poblíž položišť bomb a čekat a čekat. Někteří jedinci by zde v roli Američanů jistě uvítali možnost postavit si chatovou osadu, protože jsem viděl i hráče, kteří za celou hru stříleli pořád z jednoho místa. Němci se prostě musí na něčem domluvit a zaútočit společně a koordinovaně, jinak jsou bez šancí. Pokud se už nacistům podaří bomby položit, vznikají poměrně zajímavé a dramatické situace, kdy bojující strany střídavě zapínají a vypínají odpočet do výbuchu, podle toho, jestli je zrovna nějaká živá duše poblíž trhaviny. ![]() ![]() ![]() ![]() Závěr U síťového BiA jsem se sice docela dobře bavil, ale třeba na takové Call of Duty to nemá ani náhodou. Zábava je také přímo úměrná kvalitě spoluhráčů, neboť vzhledem k malému počtu hráčů se hlupák pozná ihned a to se pak nudí úplně všichni. BiA je zkrátka navrženo pro jednoho hráče a multiplayer je nutno brát spíše jen jako takovou třešničku na obrovském, i když pro někoho možná trpkém, dortu singleplayeru. ![]() Stáhněte si: Patch, Trailery, Videa, Cheaty... Související články: Recenze, Návod 1. a 2. díl, Preview, Novinky... |
Kopulkon | |
autorovi je 18 let, studuje střední školu v Havířově, ve svém volném čase se věnuje překládání her a sportům všeho druhu |