Legendární programátor John Carmack dnes na konferenci Apple Worldwide Developers Conference 2007 nečekaně představil svůj nový engine nazvaný "id Tech 5". Prezentoval tam jeho tři hlavní výhody: 1) Že tvůrcům umožňuje použít několik obrovských fotorealistických textur do jediného levelu, čili je pokračovatelem obdobné technologie mega-texture z Enemy Territory: Quake Wars (která se však moc neujala). Konkrétně level převáděný na WDDC - detailně ztvárněná závodní trať vedoucí kaňonem a obklopená diváky či transparenty (viz fotky v nízké kvalitě) - byl složen z 20 GB unikátních textur. 2) Že se v něm autoři mohou projít a snadno textury upravovat (např. barvu vrcholků hor či vyrýt své jméno do skal) bez vlivu na hratelnost. 3) A že je všechno rychle hotovo, tohle tech-demo ala MotorStorm, které běželo na Macu v reálném čase, prý vzniklo za pouhých 10 dnů díky nové sadě vývojářských nástrojů akcelerujících tvorbu obsahu.



Pozdější tisková zpráva označuje id Tech 5 engine za revoluční a opravdové next-gen renderovací řešení, které prakticky eliminuje paměťová omezení pro grafiky a designéry, čímž dovoluje vytvoření rozlehlých venkovních prostor s unikátním vzhledem každého metru až po horizont a interiérů s bezprecedentním důrazem na detaily. Update 12.6. - venku je nahrávka kompletní prezentace a alternativně také v direct-feed videu z celé konference (12. minuta), avšak tam pouze ve velmi nízkém rozlišení.
id Tech 5 engine WDDC nahrávka - stažitelná verze (20 MB, 480x368)
Tento engine bude pohánět příští, zatím neodhalenou, zato údajně převratnou a od předchůdců odlišnou hru id Software s otevřeným světem. Je určen jak pro PC a Maca, tak pro Xbox 360 a PlayStation 3. Více se o něm máme dozvědět za měsíc na E3, kde bude engine demonstrován primárně zájemcům o licencování z řad vydavatelů a vývojářů (hry s předešlými enginy id Softu dosáhly celk.tržeb přes miliardu dolarů), z čehož je zřejmé, kam celá tato iniciativa míří.