Důležité ale je, jak sednou obrázky do kontextu se svědectvím očitých svědků bitvy. Zdá se, že nás čeká největší změna v rámci Total War série co se týče rozložení sil na bojišti. Ne, že bychom to nečekali, ale potvrzení dohadů je příjemné. Jednou z hlavních vlastností bude důraz na velikost jednotek a kinetický efekt nárazů. Zní to možná příliš nadneseně, protože jde především o to, že náraz větších monster a jednotek se projeví odhozením cíle.
Nicméně z dojmů je zřetelné, že se to nebude omezovat na speciální vlastnost pár jednotek, ale prostě výraznější dopad rovnou typů jednotek, které jsme, zcela logicky, u předchozích her neviděli. Zmíněný tak je třeba Goblin Doom Diver, který na konci svého posledního letu rozhodí formaci kopiníků, obří trollové rozhazují nepřátele máchnutími svého kyje, letci na demigryfech rozhrnují formaci Orc Boar Boyz, masivní wyverna pod sebou drtí nešťastné handgunnery, Orc Boyz se v poslední fázi zteče vymrští a dopadnou do semknutých řad lidí.
Dojem z toho, že pravidla se změnila podporuje i magie. Křehcí mágové a šamani dokáží rozpoutat na bojišti peklo, ale prý nebudou moci čarovat odkudkoliv. Klíčové budou i z předlohy známé Winds of Magic, které jejich magii živí a které před každou bitvou budou náhodně rozmístěny po mapě. Takže zapomeňte, že s linií kouzelníků soupeře umlátíte kometami. K vidění byl i souboj ve vzduchu, další novinka, v podání Warbosse na wyverně a Karla Franze na Deathclawovi, ale je na soubojích vidět, že na hře se teprve pracuje a studio jasně říká, že s touhle částí hry stále experimentuje.
Zajímavé je, že samotná bitva je součástí takzvaného řetězce úkolů, které se týkají každého velkého hrdiny z každé frakce. V tomto případě jde o poslední bitvu v sérii úkolů za Karla Franze, na jejímž konci, pokud zvítězí, je Sigmarovo kladivo, které dostane do výbavy. Zdá se tak, že klasický sandboxový model bude výrazně obohacen o tyto příběhovější prvky, které mají Total War: Warhammer přiblížit původnímu settingu a snad i trochu lineárnějším kampaní - byť budou zřejmě tyto úkoly nepovinné.
zdroj: Archiv
Ve hře se samozřejmě budou vyskytovat i bezejmenní lordové a mágové, trochu prý plnící roli agentů ze standardních Total War her, ovšem s tím, že pokud jsou u armády, budou mít svou jednotku i v bitvě. A zatímco unikátní rekové jako Karl Franz či Grimgor mohou být jen zraněni, „bezejmenní“ (oni nejspíše vygenerované jméno mít budou) hrdinové žijí pod hrozbou permanentní smrti.
Co se týče strategické mapy a hratelnosti na ní, Creative Assembly říkají, že vlastně tvoří čtyři odlišné hry, za každou z hratelných ras jednu. Ačkoliv systém správy měst a provincií bude rámcově totožný jako u předchozích her, ale každá z ras bude mít unikátní vlastnosti. Takže třeba orkové pojedou podle pravidel Waaagh. Ve válce se rychle rozvíjejí a expandují, v míru pak dostanou pořádnou dávku postihů. Tým prý chce co nejvíc zdůraznit odlišnosti kvarteta frakcí – císařství, orků, trpaslíků a upírů. Zajímavá je ovšem poznámka, že na mapě nebudou jen tyto čtyři rasy, protože zde bude spousta menších ras a národů, které svět obývají.
Těžko soudit na základě cizích dojmů z jedné bitvy. Zdá se ovšem, že Creative Assembly chce co nejvíce zdůraznit unikátnost Warhammeru v rámci bojiště. To, co byste čekali je právě radikální dopad velkých monster a létajících jednotek na klasickou hratelnost Total Waru a zdá se, že je vše na dobré cestě.