První herní záběry ze sci-fi Prey připomínají atmosférou starý System Shock
zdroj: tisková zpráva

První herní záběry ze sci-fi Prey připomínají atmosférou starý System Shock

5. 8. 2016 14:38 | Preview | autor: Adam Homola |

Vývojáři z Arkane neztrácí čas a ihned v úvodu nového Prey vás vrhnou do světa plného nebezpečí. Na vesmírné stanici Talos 1 se totiž z karantény dostala mimozemská forma života jménem Typhon a ohrožuje nejen vás, ale i celou stanici. Mimozemské síly nad ní převzaly kontrolu a vy musíte přežít díky zbraním, nástrojům, ale i vychytralosti a speciálním schopnostem. Na něco z toho se můžete podívat v prvním videu z hraní, které teď vývojáři zveřejnili.

Vedle samotného traileru se na aktuálním QuakeConu pouštěla i souvislá pasáž ze hry, ovšem pouze za zavřenými dveřmi. Na webu Bethesdy jsou z ní sice krátké dojmy, ale video si tvůrci zatím nechávají pro sebe. Dozvěděli jsme se ale, že všechny části stanice Talos 1 jsou propojené a tak je celý herní „svět“ dostupný hned od začátku.

Vy se ale do libovolné sekce lodi nedostanete jen tak svých. Některé části budou nedostupné kvůli příliš silným nepřátelům a do jiných se zase dostanete jen pomocí specializovaných nástrojů, které na začátku nemáte. Jakmile se k nim ale dostanete, je celá stanice vaše. V různých jejích částech a jistě také často na skrytých místech budete nacházet tzv. neuromody. Skrze ně se budete moct dostat ke speciálním schopnostem vycházejícím z Typhonů.

zdroj: Archiv

Každý z nich by měl být odlišný a vývojáři si dali práci, aby se na vás nehrnuli stále stejní nepřátelé pořád dokola. Každý z nich je totiž výrazně jiný a vyžaduje odlišný přístup. Například Mimic je malý a umí se kamuflovat tak, aby vypadal jako obyčejný předmět. Kvůli tomu si musíte dávat pozor doslova na všechno a všímat si, jestli třeba není v místnosti podezřele mnoho kancelářských křesel. Jedno z nich může být Mimic, který na vás skočí hned, jak mu dáte příležitost.

Jiný druh výzvy představují Phantoms – ti jsou velcí, vypadají trochu jako lidé a nechodí. Phantoms se mohou teleportovat z místa na místo a tak mohou být v jednu chvíli přímo před vámi, jen aby se o vteřinu později objevili za vámi.

Své protivníky musíte studovat a tím získávat schopnosti s pomocí zmíněných neuromodů. Díky studiu Mimoců se tak naučíte transformování se do jiných předmětů, což může být šikovné pro plížení i řešení některých puzzlů. Ve hře tak může dojít na situace, kdy se transformujete například do hrnku na kafe, abyste se díky tomu dostali do místnosti, kam jinak přístup nemáte. Schopností s podobně kreativním využitím má být v Prey několik a stejně jako v Dishonored je i tady budete moct řetězit za sebe.

Prey (2017) zdroj: tisková zpráva

Využívání schopností ale není vyloženě povinné, klidně můžete sáhnout po kolem se povalujících zbraních či nástrojích. V některých případech jde o údržbářské nástroje, jakým je například GLOO Cannon. Jde o střelnou zbraň, ze které nejdou kulky, ale speciální lepidlo. To po dopadu okamžitě ztvrdne a tak ho můžete použít jak na přilepení nepřátel na místě, tak na zalepení různých trubek, či menších děr. Díky tomu se lze dostat do jinak nedostupných prostor, či si pomoci v některých puzzlech.

Ve hře nebude chybět ani již oznámené craftování, kdy si sami vyrobíte munici, zbraně či nástroje. Vývojáři na QuakeConu také připomněli, že se ve hře podíváte i mimo vesmírnou stanici a že Typhoni nejsou jediným nebezpečím, se kterým se budete muset potýkat. Prey vyjde někdy v průběhu příštího roku na PC, PlayStation 4 a Xbox One.

Nejnovější články