Nový trailer, obrázky a kupa informací z Deus Ex 3
zdroj: tisková zpráva

Nový trailer, obrázky a kupa informací z Deus Ex 3

18. 11. 2010 17:51 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Zatím jsme z Deus Ex 3 viděli spoustu animací a dialogů, ale nyní se můžeme konečně podívat i na záběry přímo ze samotného hraní. Adam infiltruje blíže nespecifikovanou budovu a už při pohledu na velké množství menu se nejde ubránit slastnému pocitu, který vychází z těch částí mozku, které ještě pamatují první díl. Hackování, používání speciálních schopností, velká zbraňová variabilita, to vše spojené tísnivou atmosférou přetechnizované budoucnosti vypadá jednoduše skvěle. Tentokrát však už nejsme omezeni jen na vlastní spekulace, dostalo se nám celé řady nových informací o hře a jejích specifikách, které si přiblížíme v další části článku...



Sofiina volba?

Slibované možnosti rozhodnutí vypadají skutečně slibně. Tvůrci se zaklínají, že vše nebude předem jasné a černobílé. Mnoho vašich voleb bude mít vliv na vyprávění celého příběhu, ovšem ne vždy stylem, jaký byste z dané reakce očekávali. Právě tento prvek mnoha RPG s větvenými dialogy chybí. Hráč ví, že jedna volba jej vede ke „zlu“ a druhá „dobru“.

Ve třetím Deus Ex by však výsledný efekt měl být více zastřený a zaměřený na samotnou naraci příběhu, nežli předprogramovaný vývoj postavy, kdy vás hra velmi často za nevyhraněnost trestá. Navíc ve hře bude spousta věcí ke čtení, což podpoří hloubku celého světa i vyprávění Adamova příběhu. Ať už půjde o noviny, eBooky nebo webové články, o dostatek čtení bude postaráno.

Počet věcí, které Adam unese, bude také limitovaný inventářem, který budete sami „rozvíjet“. Tady nás asi čeká příjemný návrat k RPG prvkům, kdy si budeme muset dobře rozmyslet, kam investujeme body. Pokud ne do inventáře, budeme muset velmi pečlivě vybírat, co si sebou vezmeme a co zůstane nevyužito.

Řekni mi, co máš voperováno a já ti řeknu jaký jsi

Co se týče samotných augmentací, jistě jste si na alespoň jednom z videí všimli, že Adam nemá problém se skoky z velké výšky (plus prožívá snové sekvence, kde se vidí jako anděl). Za to může technologická augmentace jménem Icarus Landing, která je v příběhovém pozadí popsána takto:

„Jedná se o diskrétní augmentaci, která je voperována do bederní oblasti uživatelových zad, přesněji řečeno do oblasti kostrče u posledních pátečních obratlů. Zařízení má zabudováno senzor akcelerace sestupu.

V případě volného pádu jednotka okamžitě aktivuje patentovaný High-Fall Safeguard systém, což je zpomalovač na bázi elektromagnetického pole, které vytvoří elektromagnetický polštář směřující ve směru pádu. Toto pole působí proti zemské magnetosféře a zpomaluje uživatelův pád do sféry kontrolovaného sestupu, což mu umožňuje pád takřka z jakékoliv výšky (samozřejmě s limity) se zárukou relativně měkkého přistání“.

Už jen tenhle popis evokuje tu správnou cyberpunkovou atmosféru a doufejme, že jí bude hra doslova dýchat.

Samotné augmentace jsou ovšem permanentní, takže jak si je jednou necháte voperovat, není cesty zpět. Augmentace samotné budou rozděleny podle tělesných částí, pravděpodobně do čtyř sfér – crania (lebky), rukou, nohou a trupu. A pokud vám vrtá hlavou, jestli si Adam nezničí kabát těmi svými dlouhými čepelemi v pažích, vězte, že v něm má otvory pro jejich vysunutí. Budoucnost myslí na vše.

Do vínku pak dostane Adam tato vylepšení – Single Takedown (pravděpodobně bojové programování pro boj na blízko), IFF (systém na rozpoznávání protivníků – Friend or Foe), sítnicovou protetiku, základní hackovací software a základní Infolink.


Budoucnost zná jen digitální zámky

Co se týče dnes už běžné regenerace zdraví, nebude to taková procházka růžovým sadem, jak jsme zvyklí. Adam sice bude mimo boj pomalu regenerovat, ale nebude to nic ve stylu Call of Duty, kdy stačí být pár sekund mimo přímou palbu. V rychlejším uzdravování vám budou napomáhat konzumovatelné předměty. Co se týče předmětů určených k ubližování, tedy zbraní, budou zde obchody, ovšem půjde spíše o černý trh, jehož jednotlivé prodejce budete muset během hry najít.

Velmi působivě zní popis samotného hackování. To už nebude ve stylu prostých miniher jako měl Mass Effect 2 či BioShock. Každý pokus o hackování se bude lišit podle vašich schopností a ty budou i určovat, zda si vás všimne strážní sub-rutina. Budete se muset v reálném čase adaptovat na vývoj situace a obecně platí, že čím větší risk chycení obrannou sub-rutinou, tím větší šance na odměnu, ať už jde o kredity nebo virové programy. No nezní tohle jako skutečný cyberpunkový ráj?

Jediné čím může staromilce hackování zklamat je fakt, že plně nahrazuje odemykání zámků a použití multitoolu. Dle autorů je tomu tak proto, že je hackování velmi komplexní a plně tyto prvky nahrazuje. Nevrátí se ani spousta harampádí jako jsou tužky, hrnky apod., kterými šli protivníci zmást. Nicméně systém odlákání pozornosti pomocí předmětů zůstává, jen bude předmětově omezenější.

A samozřejmostí je podceňovaná možnost zandat zbraň do pouzdra. Ta bude důležitá v nebojových částech, protože ani v reálu byste si s někým rozumně nepopovídali, kdybyste mi neustále mířili vytaženou pistolí na hlavu. Dá se tedy čekat, že NPC budou na vaše ozbrojení adekvátně reagovat.

Podtrženo, sečteno, nevypadá nyní Deus Ex: Human Revolution až příliš dobře? Na březen 2011 se určitě můžeme těšit a to jak vlastníci PC, tak X360 a PS3.







Nejnovější články