Mount & Blade II: Bannerlord nabídne lepší diplomacii a dialogové možnosti
zdroj: Archiv

Mount & Blade II: Bannerlord nabídne lepší diplomacii a dialogové možnosti

3. 5. 2016 15:09 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Další dávku informací ohledně rozmáchlého RPG Mount & Blade II: Bannerlord přináší rozhovor pro Rock, Paper, Shotgun. V něm se Armgan Yavuz, zakladatel studia TaleWorlds rozpovídal o rlzných herních aspektech a osvětlil některé volby, které během vývoje druhého dílu učinili. Bohužel, na konci rozhovoru i potvrdil obavy, že se Bannerlord ještě neblíží vydání a dříve uvedený konec roku je spíše zbožné přání.

V základu by měl Bannerlord vylepšovat všechny prvky, jimiž disponoval první díl, respektive Warband. Napomoci v tom má programovací jazyk C#, v němž hra vzniká a který podle Yavuzových slov otevřel tvůrcům možnosti. V první řadě z něj bude těžit umělá inteligence NPC, která bude moci dělat všechny akce, které může dělat i hráč, což ve Warbandu nebylo. Cizí lordi vám tak budou moci třeba „krást“ vaše lenníky z řad lordů, tedy přemlouvat je, aby se přidali k nim. AI by nyní měla zvažovat všechny možnosti, které má k dispozici.

Z hráčské strany se TaleWorlds budou snažit hráče nezahlcovat. Ačkoliv bude Bannerlord velmi komplexní hra, nebude vyžadovat mikromanagement všeho. Ať už jde o správu vašeho panství nebo politiku, hra nabídne hloubku pokud se jí budete snažit využít.

zdroj: Archiv

Kupříkladu u vesnic budete mít tři posuvníky, které určí míru investice do domobrany, výstavby nových budov a daní. Začátečníci prý na ně nemusí vůbec sahat. Vesnice bude spravována na toto základní nastavení sice s podprůměrnými výsledky, ale ne katastrofálně a hra vás nebude nutit do práce se systémy, se kterými nechcete, respektive jim ještě dost nerozumíte. Takto se budete moci učit jednotlivé složky hry postupně a věnovat se jim v takové míře, v jaké vám aktuálně vyhovuje.

Zajímavá byla volba období v dějinách Calradie, kdy se Bannerlord odehrává. Zasazena je 200 let před události Warbandu. Jelikož tým o světě uvažuje jako o podobném tomu našemu, celkem brzy šla ze stolu volba vydat se do období po Warbandu protože by dominantní roli hráli jízdní těžkooděnci a následně střelné zbraně. Raný středovek v podání Bannerlordu umožňuje větší variabilitu jednotlivých armád. Navíc umožnil mít ženy ve vůdčích rolích. Ve Warbandu se také objevily v roli šlechtičen a vládkyň, ale ne v čele armády, protože historická paralela tomu příliš nenahrávala.

Ačkoliv je v rozhovoru hodně zmiňována historie, TaleWorlds rozhodně nechtějí být otroky realističnosti, byť ve fantaskním světě a tak by výsledek nikdy neměl umenšovat zábavu kvůli dostatečné historické věrnosti. Soubojový systém zůstane v základu stejný, ale dozná samozřejmě vizuálních změn, protože všechny budou mít základ v motion capture. Navíc se do něj víc projeví fyzika, ne natolik, aby veteráni nepoznali původní systém, ale po čase si všimnete, že z určitých pozic je váš útok pomalejší, z jiných rychlejší a postupně přivyknete trochu pozměněnému tempu.

Skvěle zní nové možnosti v rámci diplomacie. Yavuz přiznává, že Warband byl v tomto příliš limitovaný a Bannerlord umožní mnohem větší flexibilitu v rámci konverzací. Kupříkladu pokud vás obléhá nepřátelský lord a vy máte na hradě jeho zajatého syna, můžete jej vyměnit za to, že protivníkova vojska odtáhnou. Interakce by tedy měla být mnohem bohatší. Nikoho pak asi nepřekvapí, že se od začátku počítá s bohatou podporou modů, protože ty patří k prvkům, díky nimž Warband nestárne a pořád má co nabídnout i po letech.

zdroj: Archiv

Nejnovější články