GTA V nabídne přepínání mezi postavami (+ nové obrázky)
zdroj: tisková zpráva

GTA V nabídne přepínání mezi postavami (+ nové obrázky)

2. 5. 2013 19:30 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

V návaznosti na trojici trailerů rozebírajících postavy dalšího rockstarovského opus magnum se objevila sada nových screenshotů a redakce CVG se rovněž dostala k řadě pikantních detailů řešících hratelnost, skilly a další prvky hry. Některé z nich jsou známy delší dobu, ale takhle pohromadě vykreslují zvláštní pocit návratu GTA: San Andreas ruku v ruce s hratelností Commandos (!) - zejména díky přepínání mezi třemi hlavními postavami.


Právě přepínání mezi velkou trojicí protagonistů má být tak plynulé, jak jen to jde – kamera se odzoomuje ve stylu Google Earth map, nechá vás vybrat si jiného ničemu, a pak do něho zase zajede (je trochu paradoxní, že střídání hlavních postav v rámci příběhu bylo v Modern Warfare už před lety, ale nešť). Čím blíže panďuláci budou od sebe, tím má být převtělení rychlejší. Když tak učiníte, kontrolu nad bývalým hostitelem převezme AI; přepínání bude zcela libovolné, hra však vypíchne nejvhodnější momenty. 

Každá z postav se rovněž pochlubí několika různými skilly. Dojít má na přesnost střelby, sílu, stealth schopnosti, létání, řízení, opravování, staminu a kapacitu plic. Různé postavy budou mít navrch v různých aktivitách – Trevor bude milovat létání, Franklin zase zastane nejlépe práci řidiče. Tyto vlastnosti se mají vylepšovat skrze dohrané mise i vedlejší aktivity; jinými slovy, San Andreasovské elementy jsou zpátky, třeba se i dočkáme možnosti vyskillovat hrdinu do šílené obezity...

Každá z postav se navíc bude vyjímat v nějaké speciální kategorii – Franklin bude mít bullet-time při řízení, Trevor pak cosi jako berserk mód, a konečně Michael nabídne jinou verzi zpomalení času než Franklin (bez detailů). Vlastnosti budou mít svůj vlastní ukazatel nabíjení. Říkal někdo RPG prvky?

Postavy se budou při misích doplňovat, a pokud vám zrovna nějaká činnost nepůjde, není nic těžšího než změnit role. Značná část hratelnosti bude pramenit z mechaniky přepadení (heist), jehož nezbytnou součástí bude i příprava včetně shánění nezbytných předmětů (vozidel, obleků, masek...). Říkal někdo Commandos?

Otevřený svět má pak nabídnout i řadu různých detailů. Stealth skill podle CVG naznačuje, že mise půjdou řešit různými možnostmi (což není u GTA zrovna novinka). Z ranku roztomilých prvků světa potěší podvodní ekosystém i s poklady, který budete moct navštívit, ale bacha na NPC, které po zlatu půjdou taky. Tady GTA V zjevně fušuje do řemesla Assassin's Creed IV: Black Flag.


Poznámky o "šílené úrovni detailů" mají být příznačné i pro část na souši. Chodců bude prý pětinásobný počet oproti minulé hře, ulice budou plné muzikantů a turistů lezoucích do autobusů. Tohle všechno půjde fotit a natáčet přes virtuální in-game foťák iFruit (humot!) a ihned uploadovat do reálné sociální sítě Social Club. iFruit má nabídnout i další aplikace (doslova) včetně kalendáře nebo replaye misí. Do toho jen sedí i pro sérii nové prvky, totiž že upravovat půjde i jednotlivá auta, půjde sbírat stopaře, hrát golf a samozřejmě kupovat nemovitosti.

Z dějovější stránky pobaví postmoderní elementy – pokud vám přepadení z úplně prvního traileru připomnělo film Nelítostný souboj, není to mýlka. Hlavní postavy ho spáchaly, protože jedna z nich je fanouškem filmu...

Závěrem zní skvěle instantní přepínání hry do multiplayeru. Jednoduchý stisk tlačítka gamepadu má umožnit okamžitou aktivaci hry více hráčů, o dalších podrobnostech se ale Rockstar prý ještě rozkecá v budoucnu.

Nejnovější články