Hrdinové koncepčně vychází z agentů, kteří v Total War hrách dříve šířili víru, prováděli špionské akce nebo vraždili generály. Podobně jako oni mohou hrdinové sami jen tak bloumat po světě a využívat svůj vliv na vaše či nepřátelské provincie. U vašich dojde samozřejmě k pozitivním výsledkům, zatímco nepřátelským provinciím váš hrdina dokáže pěkně zavařit. Někteří hrdinové mohou také inspirovat populaci, což vede k věrnějším obyvatelům osad a menší pravděpodobnosti vzpoury.
Stejně jako nemohou hrdinové útočit přímo na armády, nemohou na hrdiny zaútočit ani lordi a jejich armády. Jenže nepřítel může klidně potají vyslat svého hrdinu, který se toho vašeho pokusí zabít. Takový pokus o vraždu ovšem není bez rizika. Čím vyšší úroveň má nepřátelský hrdina, tím vyšší je pravděpodobnost úspěšného atentátu. A čím vyšší úroveň má zase hrdina váš, tím spíše útok přežije.
Někteří hrdinové mají tu výhodu, že se mohou naučit speciální schopnosti, zvyšující šanci na přežití podobných atentátů. Hrdina může atentát nebo i běžný souboj přežít, ale se zraněním. V té chvíli jde z kampaňové mapy pryč a musí se vyléčit. Léčba trvá několik tahů a nemusí dopadnout dobře. Pokud by se nepovedla, máte na krku hrdinu s nějakou nevýhodou, která permanentně a hlavně negativně ovlivní jeho statistiky a schopnosti.
Jednotlivé hrdiny můžete ještě dále specializovat nejen skrze vlastnosti, ale i skrze schopnosti, jak tvůrci popisují na webu hry. Získáváte je ze dvou až tří stromů schopností, do kterých můžete investovat body, získané po dosažení nové úrovně. A stejně jako lordy můžete i hrdiny vybavit až šesti magickými předměty, od brnění a zbraní až po talismany.
Total War: Warhammer vyjde pro PC 28. dubna 2016.