Blizzard DotA bude zdarma jen částečně a zjednoduší hru
zdroj: tisková zpráva

Blizzard DotA bude zdarma jen částečně a zjednoduší hru

24. 10. 2011 20:30 | Preview | autor: Petr Poláček |

Valve dělá svoji DotA hru, Blizzard dělá svoji DotA hru (no, spíš mod). Když dva dělají totéž, není to totéž, ale v tomto případě cítím na pozadí výjimku, která potvrzuje pravidlo. To se tedy asi obě firmy musí ve skrytu duše nenávidět, nemyslíte? Prezident Blizzardu Mike Morhaime tvrdí, že ne a dodává, že vztah mezi oběma firmami je korektní a baví se spolu. Nějak se však nejsou schopni dohodnout na tom, jak by se mělo nakládat se samotným názvem DotA.

Valve nevidí nic špatného na tom, že si zaregistrovala nbázev DotA, když k sobě přetáhla IceFroga, spolutvůrce původního Warcraft III modu, aby vytvořil DotA 2. Blizzard si naopak myslí, že by značka DotA měla zůstat v rukou Warcraft III komunity, aby s ní mohla dále libovolně nakládat. Když má kontrolu nad značkou konkurence, nemá z toho prezident Blizzardu Morhaime dobrý pocit, jak uvedl pro Eurogamer. V zásadě se tedy za celý rok nic nezměnilo, protože přesně ty samé postoje zastávaly obě firmy už minulý rok, kdy byla oznámena DotA 2 a Valve si registrovala název. Jestliže se ale na této úrovni nic zajímavého přes rok nedělo, tak o hrách samotných už víme mnohem více. DotA 2 se představila na Gamescomu, Blizzard DotA zase na BlizzConu.

Pro mnohé nejpodstatnější je zřejmě informace, že Blizzard DotA bude v jisté formě hratelná zdarma (už jsme o tom psali), přestože se jedná v podstatě o StarCraft II mod. K hraní DotA totiž postačí StarCraft II Starter Edition, což je takové trošku lepší demo plné hry, v němž máte normálně k dispozici jednu rasu (Terrané), pár misí z kampaně a základní multiplayerovou funkcionalitu (krom jiného).

Když začnete Blizzard DotA hrát přes tuto zdarma dostupnou verzi SCII, tak vás ale dříve či později čekají nějaké náklady spojené s tím, abyste mohli hrát plnohodnotnou variantu. Chris Sigaty z Blizzardu však nebyl schopen specifikovat, jak bude celý systém zpoplatnění DotA fungovat, za co se bude platit a podobně. Jenom naznačil, že případná koupě Wings of Liberty a Heart of the Swarm přinese hráčům DotA nějaké výhody.

Samotná hra, řeč je o Blizzard DotA, by měla být rychlejší a na pochopení jednodušší, než klasická Warcraft III DotA. Ostatně, ten samý cíl má i Valve s DotA 2, kde se bližší seznámení s principy hry postarají interaktivní tutoriály a zajímavý prvek, v jehož rámci budou zkušenější hráči učit nováčky (a budou z toho mít prospěch).

Snaha o zjednodušení počátečních fází hry však neznamená, že Blizzard chce sahat na základní pravidla DotA a nějakým způsobem je zjednodušovat. Pořád půjde o komplexní mix akce, strategie, taktiky a RPG, který bude nesmírně obtížné plně ovládnout, ale bude (prý!) snadné jej pochopit.

Blizzard kupříkladu plánuje dramatické zkrácení her. Normální hra prý trvá 45-90 minut, což je šíleně dlouhé a nováčky to od hraní odrazuje stejně, jako očekávání týmu, že se člověk zapojí a hned bude prospěšný, aniž by někoho brzdil, nedej bože snad týmu svojí nezkušeností škodil.

zdroj: Archiv

Zápasy v Blizzard DotA by tak měly trvat v průměru 20 – 25 minut, maximálně půl hodiny, aby člověk stihl dvě hry během obědové přestávky (platí jen v zahraničí, v ČR je jídlo obvykle půl hodiny a někde ani to ne). Blizzard chce rovněž zakročit proti individualistickému stylu hry, které vede k tvorbě namyšlených a nabušených hráčů. Hodlá toho dosáhnout oddělením killů a asistencí. Každý, kdo se bude nějakým způsobem podílet na killu, tak dostane nejenom odměnu, ale i zkušenosti.

Úprav se rovněž dočkají komplexní systémy předmětů a schopností – podle všeho by to na systém hry nemělo mít vliv, herních možností bude pořád stejně. Jen už hráči nebudou nuceni kvůli získání informací o schopnostech studovat několik hodin DotA wiki a komunitní stránky, přestože to některé hráče zcela evidentně hodně baví.

Proč takové změny? Protože při sníženém časovém rozpočtu na jeden zápas musí mít hráč docela rychle jasno o tom, co bude v dané hře dělat, a jak to bude dělat, čemuž složitost herních systémů do značné míry bránila a brání.

Hardcore fanouškům DotA tohle všechno musí znít příšerně. A to se ještě musí smířit s tím, že jeden ze základů DotA – obranné věže – budou v Blizzardí herní verzi mnohem slabší, což by výhledově mělo hru totálně zmnit. Stačí poněkud agresivnější přístup hrdinů hned ze začátku hry a věž, která tam jinak strašila celou hru, může padnout hned na samotném začátku. Věže budou mít navíc jen omezené množství munice, jejíž doplnění určitý čas zabere, a tento čas představuje pro hráče šanci k celé řadě manévrů.

Blizzard DotA rovněž nabídne mounty, které si hrdinové budou moci osedlat a poměrně rychle se s nimi pohybovat z místa na místo. Očekávejte také bitvy s bosáky, které když porazíte, tak se nevypaří, ale začnou likvidovat vše ve svém dosahu s pomocí svých spektakulárních schopností. V té chvíli je také všem hráčům na bojišti oznámeno, že tam probíhá velká potvora, která se na mapce objeví se symbolem červené lebky.

Novinek a změn bude v Blizzard DotA oproti klasické verzi spousta, ale jaké to, krom výše uvedených příkladů, konkrétně budou, na to odpoví až další měsíce. Škoda, že Blizzard jako obvykle o jakýchkoli termínech odmítá hovořit.

Nejnovější články