Valve nevidí nic špatného na tom, že si zaregistrovala nbázev DotA, když k sobě přetáhla IceFroga, spolutvůrce původního Warcraft III modu, aby vytvořil DotA 2. Blizzard si naopak myslí, že by značka DotA měla zůstat v rukou Warcraft III komunity, aby s ní mohla dále libovolně nakládat. Když má kontrolu nad značkou konkurence, nemá z toho prezident Blizzardu Morhaime dobrý pocit, jak uvedl pro Eurogamer. V zásadě se tedy za celý rok nic nezměnilo, protože přesně ty samé postoje zastávaly obě firmy už minulý rok, kdy byla oznámena DotA 2 a Valve si registrovala název. Jestliže se ale na této úrovni nic zajímavého přes rok nedělo, tak o hrách samotných už víme mnohem více. DotA 2 se představila na Gamescomu, Blizzard DotA zase na BlizzConu.
Pro mnohé nejpodstatnější je zřejmě informace, že Blizzard DotA bude v jisté formě hratelná zdarma (už jsme o tom psali), přestože se jedná v podstatě o StarCraft II mod. K hraní DotA totiž postačí StarCraft II Starter Edition, což je takové trošku lepší demo plné hry, v němž máte normálně k dispozici jednu rasu (Terrané), pár misí z kampaně a základní multiplayerovou funkcionalitu (krom jiného).
Když začnete Blizzard DotA hrát přes tuto zdarma dostupnou verzi SCII, tak vás ale dříve či později čekají nějaké náklady spojené s tím, abyste mohli hrát plnohodnotnou variantu. Chris Sigaty z Blizzardu však nebyl schopen specifikovat, jak bude celý systém zpoplatnění DotA fungovat, za co se bude platit a podobně. Jenom naznačil, že případná koupě Wings of Liberty a Heart of the Swarm přinese hráčům DotA nějaké výhody.
Samotná hra, řeč je o Blizzard DotA, by měla být rychlejší a na pochopení jednodušší, než klasická Warcraft III DotA. Ostatně, ten samý cíl má i Valve s DotA 2, kde se bližší seznámení s principy hry postarají interaktivní tutoriály a zajímavý prvek, v jehož rámci budou zkušenější hráči učit nováčky (a budou z toho mít prospěch).
Snaha o zjednodušení počátečních fází hry však neznamená, že Blizzard chce sahat na základní pravidla DotA a nějakým způsobem je zjednodušovat. Pořád půjde o komplexní mix akce, strategie, taktiky a RPG, který bude nesmírně obtížné plně ovládnout, ale bude (prý!) snadné jej pochopit.
Blizzard kupříkladu plánuje dramatické zkrácení her. Normální hra prý trvá 45-90 minut, což je šíleně dlouhé a nováčky to od hraní odrazuje stejně, jako očekávání týmu, že se člověk zapojí a hned bude prospěšný, aniž by někoho brzdil, nedej bože snad týmu svojí nezkušeností škodil.
zdroj: Archiv
Zápasy v Blizzard DotA by tak měly trvat v průměru 20 – 25 minut, maximálně půl hodiny, aby člověk stihl dvě hry během obědové přestávky (platí jen v zahraničí, v ČR je jídlo obvykle půl hodiny a někde ani to ne). Blizzard chce rovněž zakročit proti individualistickému stylu hry, které vede k tvorbě namyšlených a nabušených hráčů. Hodlá toho dosáhnout oddělením killů a asistencí. Každý, kdo se bude nějakým způsobem podílet na killu, tak dostane nejenom odměnu, ale i zkušenosti.
Úprav se rovněž dočkají komplexní systémy předmětů a schopností – podle všeho by to na systém hry nemělo mít vliv, herních možností bude pořád stejně. Jen už hráči nebudou nuceni kvůli získání informací o schopnostech studovat několik hodin DotA wiki a komunitní stránky, přestože to některé hráče zcela evidentně hodně baví.
Proč takové změny? Protože při sníženém časovém rozpočtu na jeden zápas musí mít hráč docela rychle jasno o tom, co bude v dané hře dělat, a jak to bude dělat, čemuž složitost herních systémů do značné míry bránila a brání.
Hardcore fanouškům DotA tohle všechno musí znít příšerně. A to se ještě musí smířit s tím, že jeden ze základů DotA – obranné věže – budou v Blizzardí herní verzi mnohem slabší, což by výhledově mělo hru totálně zmnit. Stačí poněkud agresivnější přístup hrdinů hned ze začátku hry a věž, která tam jinak strašila celou hru, může padnout hned na samotném začátku. Věže budou mít navíc jen omezené množství munice, jejíž doplnění určitý čas zabere, a tento čas představuje pro hráče šanci k celé řadě manévrů.
Blizzard DotA rovněž nabídne mounty, které si hrdinové budou moci osedlat a poměrně rychle se s nimi pohybovat z místa na místo. Očekávejte také bitvy s bosáky, které když porazíte, tak se nevypaří, ale začnou likvidovat vše ve svém dosahu s pomocí svých spektakulárních schopností. V té chvíli je také všem hráčům na bojišti oznámeno, že tam probíhá velká potvora, která se na mapce objeví se symbolem červené lebky.
Novinek a změn bude v Blizzard DotA oproti klasické verzi spousta, ale jaké to, krom výše uvedených příkladů, konkrétně budou, na to odpoví až další měsíce. Škoda, že Blizzard jako obvykle o jakýchkoli termínech odmítá hovořit.