Battletech od tvůrců Shadowrun půjde vlastní cestou taktické strategie
zdroj: tisková zpráva

Battletech od tvůrců Shadowrun půjde vlastní cestou taktické strategie

10. 9. 2015 11:25 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Harebrained Schemes jsou pořádně rozjetí. Po neoddiskutovatelném úspěchu jejich kyberpunkové RPG trilogie (zatím trilogie) Shadowrun se chystají na další dílo z herní historie Jordana Weismana – Battletech. Plány studia na tvorbu hry a neodmyslitelnou návštěvu Kickstarteru, kde jsou jako doma, už jsme odhalili v oznámení. Teď se v rozhovoru pro MMORPG Mike McCain, jeden z hlavních tvůrců Shadowrun: Dragonfall, rozpovídal o tom, co studio plánuje pro své taktické bitvy obřích robotů.

Hlavní je, že studio rozhodně nechce jakkoliv kopírovat systém, který uspěl u Shadowrunu. Ačkoliv bude Battletech tahová hra, je to asi to jediné, v čem si budou tyto dva tituly podobné. „Mechy jsou velmi odlišné. Lidské měřítko ve hrách jako je Shadowrun či XCOM je silně závislé na systému krytí. Mechy mají tendenci kryt spíše rozdupat, ne jej využívat. Myslím, že pocit z našeho tahového boje zde bude trochu jiný. Chceme si být jistí, že měřítko a pocit masivní váhy budou ve hře správně prezentovány.“

Jelikož ještě ani nedošlo na Kickstarter, ten čekejte spíše příští měsíc, v týmu se teprve o mnoha prvcích hry diskutuje. Kupříkladu designéři řeší, jak na bojiště implementovat jednotky, které nejsou mechy – tedy výsadkové lodě, tanky apod. Momentálně je spíše pravděpodobnější, že tyto jednotky budou kontrolované AI a hráč se soustředí jen na ovládání svých obřích bitevních robotů. Ty bude mít na bojišti v jednu chvíli čtyři, přičemž celý Battletech bude představovat správu vaší žoldnéřské jednotky.

„V rámci kampaně velíte jednotce. Mezi misemi najímáte nové piloty, upravujete jejich mechy, ať už jde o motory, zbraně nebo pohlcovače tepla. Sami si budete volit, které kontrakty chcete plnit a jak se vaši piloti budou měnit skrze úpravu jejich schopností,“ vysvětluje dále McCain. Počítejte ovšem s tím, že zde nebudou jednotliví členové týmu jako v Shadowrunu, které půjde zachránit hrobníkovi z lopaty. Smrt je v Battletechu permanentní a na volné místo čeká dost dalších pilotů.

Samotní roboti se budou samozřejmě dělit podle své role na bojišti, víceméně jako v původní stolní hře, kterou chce Battletech převádět do virtuálního prostoru. Takže řešením nebude hodit na bojiště čtyři pomalé kolosy, ale správně namíchat skupinu tak, aby zde byly mobilní, průzkumné kusy, podpůrné mechy, těžkotonážní „kladivo“ apod.

Tým by rád udělal i PvP multiplayer, kde by se v rámci taktických bitev střetávali hráči mezi sebou, ale podoba této složky je ve hvězdách. Multiplayer nakonec nejspíše bude ve formě stretch goalu. Co se týče právě rozpočtu a rozsahu hry, hodně bude záležet na Kickstarteru. Harebrained Schemes pořád není moc velké studio a ačkoliv nějaké peníze k dispozici má, záběr hry bude určovat částka vybraná pomocí crowdfundingu.

Nejnovější články