Julian Gollop pracuje na remaku Chaosu ze ZX Spectrum
zdroj: tisková zpráva

Julian Gollop pracuje na remaku Chaosu ze ZX Spectrum

5. 11. 2012 16:33 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Jméno Juliana Gollopa je ve vývojářských kruzích dostatečně známo.

Řekněme to takhle – po kom myslíte, že je pojmenována Gollop Chamber v novém XCOM: Enemy Unknown? Ano, když už je po vás pojmenováno něco ve hře, máte místo v historii jisté. Ostatně, co by ne, když Gollop stál za prvním UFO: Enemy Unknown, XCOM: Apocalypse a v poslední době pracoval v Ubisoftu na handheldových verzích velkých her, naposledy Assassin's Creed III: Liberation. Pak si ale řekl, že radši bude pracovat z domova a výsledkem je...


...oznámení fantasy tahovky z roku 1985 a ZX Spectra Chaos: The Battle of Wizards. Pokud nevíte oč jde, vězte, že se v návykové strategii třískali mágové kouzly tak dlouho, dokud nezůstal jen jeden. Každý mág měl náhodný set kouzel a na nich ležela většina zábavnosti hry. Gollop chtěl původně vytvořit klasickou karetní hru, ale nakonec se s Games Workshop dohodl na hře pro ZX Spectrum.

Nyní vám na stránkách věnovaných remaku vysvětluje, proč zrovna dnes, proč zrovna Chaos: The Battle of Wizards. „A proč ne? Hlavním důvodem je ten, že hra byla mezi hráči velmi populární i přesto, že měla spoustu chyb, otravných bugů a mizernou grafiku. Logickou věcí tedy je vylepšení těchto slabin a převedení pomocí moderních technologií. Samozřejmě o tento update jsem se pokoušel už dříve s Lord of Chaos a tak trochu Magic & Mayhem. Ačkoliv to byly dobré hry, ztratily něco z podstaty původního Chaosu“.

I nová hra má být chaotická a tedy zábavná ve své náhodnosti. Žádné dvě hry prý nebudou stejné. Což je vlastně Gollopova revolta proti současnému stylu herního designu, který je dle něj založen na tom, že odmítá náhodnost. Tedy, že dané situace, které se dají předvídat, vyřešíte předem daným systémem stisku příslušných tlačítek. A Chaos je založen právě na chaosu a nepředvídatelnosti.

Hra bude pro PC, Mac a iOS a Gollop využívá Unity.

Nejnovější články