Pokud jste ještě o hře nic nezaslechli a nevzpomínáte na jeden z našich předešlých článků, připomenu to nejdůležitější – Clockwork Empires je budovatelská strategie zasazená do viktoriánské kolonie. V rolí dohlížitele se snažíte budovat silnou pohraniční osadu, která udělá radost úředníkům Jejího Veličenstva. Jenže život na okraji civilizace je náročný a vaši osadníci jsou každodenně vystaveni ohrožení ať už už přírodní, lidské, či nadpřirozené povahy.
Hráči se ve hře spíše než s jedním velkým cílem potýkají s úkoly dílčími, které se přitom motají především okolo potřeb jednotlivých obyvatel. Clockwork Empires se tak zabývají i managementem na úrovni obyvatel (odtud inspirace sérií The Sims). Ti sice jsou samostatní, jenže nehlídaný pracant umí být kolonii překvapivě také velmi nebezpečný. Díky činnosti kultistů a hrozbě Cthulhu a prastarých monster je snadné zešílet a nebo bídně zhynout.
To může vyvolat řetězovou reakci, na jejímž konci jsou desítky mrtvých či rovněž šílených obyvatel. Anebo může nezaměstnaný pracovník jednoduše jen zkoušet ve svém volném čase vyvolat třeba právě nějakého Prastarého boha.
Hra by měla co možná nejvěrohodněji simulovat i vztahy mezi obyvateli vaší steampunkové kolonie a v případě souznění dvou lidí tak přijde na řadu manželství. Celkově se tak má jednat o zajímavý mix budování osady a starání se o její obyvatele.
Beta kupříkladu přidává řetězení úkolů do fronty, která je navíc rozdělená do jednotlivých pracovních oblastí. Nově mohou pracovníci do dílen nosit větší množství materiálů pro další výrobu naráz, což je pochopitelně mnohem efektivnější.
Nově ve hře funguje systém pro sledování šťastného života v kolonii, vylepšená umělá inteligence a vylepšuje ji řada dalších úprav a optimalizací. Plné info o aktualizaci je k dispozici zde. Pokud vám tento žánrový mix zní zajímavě, určitě zavítejte na Steam, kde si můžete rozpracovanou verzi za necelých 19 eur pořídit.
zdroj: Archiv