Co byste řekli na to, že Chris Roberts, tvůrce Wing Commanderu, prohlásí o své chystané hře následující? "V základě, to, oč se snažím, je uchopení Wing Commanderu, Privateera a Freelancera a jejich začlenění do jednoho konzistentního věsmíru. Chci vesmír, který má mnoho možností, rozmanité geopolitické konflikty, ale také vojenská tažení, na jejichž frontách bojujete“.
Osobně nemohu nad těmito větami necítit potěšení. Hra, na níž Roberts společně s dalšími lidmi, které si k projektu natahal z bývalého Digital Anvil a Originu, se jmenuje Star Citizen a momentálně existuje v podobě tech dema. V základu půjde online free-to-play multiplayerovku. Ovšem free-to-play modelu bychom se neměli bát.
Hra bude v základu za jednorázový poplatek (takže vlastně moc free nebude). Dál se do ní bude dát investovat, ovšem za reálné peníze si koupíte jen to, co mohou hráči za virtuální měnu vydělanou na misích. Takže ten, kdo bude platit natvrdo si jen postup přinejlepším urychlí, ale nebude mít něco, co „běžný“ hráč nebude moci získat. Navíc hra má mít zabudovanou kampaň pro jednoho hráče (hratelnou v offlinu), takže se můžete vykašlat i na ostatní.
Kouzlo ale bude asi spočívat právě ve hře více hráčů. Budete totiž moci být čímkoliv – obchodníkem, vojákem, pirátem, lovcem odměn – to vše samozřejmě ve vlastní lodi, nějaké pěší tůry nebudou na pořadu dne. Dějově se totiž píše rok 2942, zemské impérium má na hranicích nepříliš přátelské emzáky a vše se tak nějak rozpadá v sérii občanských válek. Urvi co můžeš a nebo se snaž udržet nějaký řád věcí, to je jen na každém hráči.
Momentálně Star Citizen prochází fází, kdy shání peníze na internetu skrze crowd-funding a pokud budete chtít přispět, najdete možnost na oficiálních stránkách.
A ještě jedna poznámka k free-to-play modelu. Hra totiž bude založena na hráčském umu a ne výbavě, která sice pomůže, ale lepšího pilota z vás neudělá. „Naše hra je založená na skillu. Pokud si upgradujete svůj letoun, máte nějakou výhodu, ale není to jistá výhra. Mít nabušenou opancéřovanou loď má i své nevýhody, protože my pracujeme s fyzikálními modely. Když máte silné motory, potřebujete víc energie, což je větší reaktor a to všechno něco váží. Někdo si může vybudovat rychlého, obratného stíhače a pokud je to obratný pilot, prostě vám bude uhýbat. Jistě, jeden zásah superlodi jej zničí, ale možná nebudete dost rychlí na to, abyste na něj vůbec vystřelili“
Zní to vlastně až příliš skvěle. Hra by měla vyjít na PC, ale nevíme kdy. Každopádně to určitě není jen plán na papíře, kdo už viděl ono tech demo, konstatuje, že vypadá opravdu pěkně. Pro mne osobně je mnohem důležitější část o nutnosti reálně pilotovat. Ať si hra vypadá třeba odporně, pokud nabídne tohle všechno, začnu stříhat metr... tedy až oznámí datum vydání. A kdyby vám to nestačilo, tady je čerstvý trailer.