Studio Molasses Flood pokračuje ve vývoji multiplayerového Zaklínače. Neobešlo se to beze ztrát
zdroj: tisková zpráva

Studio Molasses Flood pokračuje ve vývoji multiplayerového Zaklínače. Neobešlo se to beze ztrát

16. 5. 2023 14:30 | Novinky | autor: Ondřej Partl |

V březnu světem prolétla zpráva o tom, že vývoj multiplayerového Zaklínače s pracovním názvem Project Sirius prochází restartem a CD Projekt RED se s vývojáři ze studia Molasses Flood snaží o „zformování nového rámce pro celý projekt“.

Minulý týden polská společnost přispěchala s prohlášením, že se tohle formování povedlo a vývoj se vrátil do běžných kolejí. Navíc se zjevně nejedná o kompletní restart, kde by se muselo začínat od píky, protože pokračující tvorba bude vycházet z podstatné části prvků, které Molasses Flood již vyvinuli. CD Projekt RED je pak prý novým směrem nadšený, ale prozatím se nechystá mluvit o podrobnostech.

Změny v projektu se ale zjevně neobešly beze ztrát. Podle Ethana Gacha, autora webu Kotaku, propustilo studio v nedávné době 29 lidí. Vzhledem k tomu, že projekt prošel proměnou, mělo se změnit i složení týmu, který na něm pracuje, především na straně Molasses Flood. O práci přišlo 21 zaměstnanců z amerického týmu a 8 z polské pobočky.

Mezi propuštěnými je například Robert Bailey, nyní již bývalý technický narativní designér hry. Skutečnost oznámil na svém osobním profilu na Twitteru. Strukturální změny ovlivnily i umělecké oddělení, ze kterého byla propuštěná třeba Eleanore Falck, která se starala o návrhy prostředí.

Vzhledem k tomu, že studio podle LinkedInu zaměstnávalo jen několik desítek lidí, může propouštění znamenat opravdu velké změny. Oficiální vyjádření Molasses Flood ani CD Projekt zatím neposkytly.

S velkými personálními změnami se v současné době potýká také studio Deviation Games. Celek mělo podle zdrojů VGC a doprovodných individuálních oznámení opustit až 90 zaměstnanců. Důvodem v tomto případě má být „náročná situace“ ve studiu, která si vynutila výrazné změny v jeho uspořádání.

Tým v roce 2021 uzavřel partnerství se Sony, kdy v té době čítal něco málo kolem 100 zaměstnanců a tvořili ho především veteráni série Call of Duty. Následně začal pracovat na dosud neohlášené AAA hře ze zcela nového světa a není jisté, jak moc se od té doby rozrostl. Otázkou nicméně je, jak tyto změny ovlivní zmíněný projekt, a zda se ho vzhledem k propuštění podstatné části týmu vůbec někdy dočkáme.

Kromě toho už v minulém roce z Deviation odešel Jason Blundell, který ho spoluzaložil se svým kolegou, Davem Anthonym. Důvod jeho odchodu není známý.

Oficiální vyjádření od Sony nebo Deviation Games opět zatím neexistuje. Nicméně informace přichází chvíli poté, světem proběhly zprávy o plánovém uzavření studia PixelOpus, jež stojí například za hrou Concrete Genie, exkluzivitou pro PlayStation 4. Sony tak patrně bere letos jarní úklid ve svých partnerských studiích pořádně zgruntu.

Nejnovější články