Z rostliny se časem stane dvoukilometrový obr, sloužící zároveň jako most mezi povrchem planety a BUDovou vesmírnou lodí zaparkovanou nahoře. Po rostlině se můžete volně pohybovat, šplhat, padat z ní a zase se na ni chytat, téměř surfovat po jejích révách a větvích, tak trochu jako v Sunset Overdrive. Obrázky ani první video zatím příliš mnoho herních mechanik neukazují, ale součástí hratelnosti by mělo do značné míry být objevování neznámého prostředí.
Sice nebudete s BUDem brouzdat vesmírem a hledat rostliny po různých planetách a systémech, ale i když budete zřejmě jen na jedné planetě a jedné rostlině, měli by se dobrodruzi vyřádit i tak. Právě skrze různé révy Star Plant se lze dostat na tajemné ostrůvky, které poletují ve vzduchu. Na nich pak můžete najít další rostliny, podivné zvířecí druhy a další zajímavosti. Určitým způsobem byste měli mít i možnost Star Plant tvarovat - rostlina je sice živoucí věc a roste sama, ale její tvar bude do značné míry záviset na vašich činech.
zdroj: YouTube
Grow Home se prý nejlépe hraje na gamepadu kvůli triggerům - na levý namapovali vývojáři levou ruku BUDa, na pravý ruku pravou. Šplhání a zachytávání se za rostlinu má působit uvěřitelně a trochu jinak než v jiných hrách. Celý pohyb prostředím je navíc kompletně založený na fyzice a procedurálních animacích, takže všechno co můžete ve hře dělat, se už samo adaptuje na dané prostředí.
Procedurální animace postavené na fyzice jsou třeba v Trials, ale tam šlo pouze o lineární závodní trať. Grow Home sice nebude oplývat gigantickým světem jako třeba Grand Theft Auto V, ale určitá volnost pohybu v rámci otevřeného prostředí tady přeci jen bude. Dle slov tvůrců by hru prý ani moc dobře nešlo udělat "tradičně", bez procedurálních technik. Právě vzhledem k širokým možnostem pohybu a netradičnímu prostředí.
Nejnovější dílo Ubisoft Reflections tak vlastně navazuje na Child of Light a Valiant Hearts: The Great War, kdy vedení Ubisoftu dovolí vývojářům udělat nějakou experimentální hru. Reflections se v posledních letech podíleli například na The Division, The Crew, Driver: San Francisco, Watch Dogs, Far Cry apod. Grow Home je tak pro vývojáře jistě příjemným korkem stranou od tradiční AAA produkce. Tedy alespoň pro maličký tým osmi lidí, který na hře pracuje.
zdroj:
tisková zpráva
Příběh vzniku Grow Home je vlastně stejně sympatický, jako hra samotná. Vývojáři si údajně jen tak hráli s konceptem, který postupně rozpracovávali a rozpracovávali, až z toho měli prototyp hry. Ten vydali jen v rámci Ubisoftu pro své kolegy. Hra prý ale chytla tolik lidí, že se firmou postupně šířila, až si našla cestu i k nejvyššímu vedení. To se pro hru nadchlo a schválilo její oficiální vydání.
Další plusové body mají vývojáři za přiznanou inspiraci Stopařovým průvodcem Galaxií a animovaným filmem Wall-E. Grow Home se dočkáme už velmi brzy - hra vyjde 4. února, zatím pouze na PC.