Vývojář Leslie Benzies se podepsal pod sérii Grand Theft Auto velmi výrazným písmem jako producent, takže má své místo ve videoherních análech zaručené. Po bouřlivém odchodu z Rockstaru, který zahrnoval i hezkou soudní při, zkusil vystřelit ke hvězdám a v roce 2018 založil studio Build a Rocket Boy. Hned s pomocí zahraničních investic začal vyvíjet multiplayerovou platformu Everywhere, která měla fungovat jako rozcestník do nespočtu jiných her. Představte si takový Roblox, kde existuje i nějaká hezčí grafika a ideálně si tam nedávají dostaveníčko teroristé a pedofilové.
Jenže, Everywhere se ocitlo v produkčním pekle, po počátečních testech s hráči se v rámci týmu masivně propouštělo a budoucnost je přinejlepším nejistá. Benzies tedy uzavřel smlouvu s IO Interactive, kteří mu vydají jeho nejnovější hru, která se jmenuje MindsEye a vypadá… rozpačitě. Doslova schizofrenicky, protože v jednom okamžiku působí jako vysokorozpočtový projekt budoucnosti a v druhém máte pocit, že jste se propadli o deset let zpátky.
V MindsEye se bude snoubit důraz na příběhovou složku a tu akční, kdy si dovolím říct, že první jmenovaná vypadá o několik úrovní lépe než ta druhá. Příběh bývalého vojáka Jacoba Diaze vás zavede do fiktivního města Redrock uprostřed pouště, kde se v blízké budoucnosti střetne umělá a lidská inteligence v tradičním boji homo sapiens proti robotům. Samotný Jacob zprvu vyšetřuje, co se vlastně děje s jeho implantovaným čipem, který mu způsobil silnou amnézii. Jenže při pátrání narazí na mnohem větší konspiraci.
zdroj: Build a Rocket Boy
Když vidíte příběhové filmečky, MindsEye vypadá skvěle. Vynikající motion capture, dobrá atmosféra, docela lákavá premisa. Když se ale hra přepne do akční složky, už MindsEye nepůsobí tak skvěle. V první řadě, Redstone působí podivně prázdně. Akce samotná pak vyvolává pocit dob, kdy jsme se kryli v Gear of War za vším možným a postavy se hezky „přicucnuly“ k danému krytu. Ježdění v autě a obecně akce ve vozidlech mají být silnou stránkou hry, ale nepůsobí nějak plynule, přirozeně.
Samotná grafika je přitom skvělá, ale ve chvíli, kdy se vše rozhýbe, MindsEye působí, že v každém momentu je něco mimo standard, na jaký jsme si už v roce 2025 zvykli. Působí krkolomně, sekaně… prostě zastarale. Pořád si myslím, že to může být dobré sci-fi drama s akčními sekvencemi, ale rozhodně na mne v tuto chvíli nepůsobí jako něco výjimečného. A datum vydání se blíží, protože MindsEye má vyjít už v létě 2025 na PS5, PC a Xbox Series X/S.
zdroj: Build a Rocket Boy