Po páteční třetí epizodě Night City Wire (náš komentovaný stream si můžete pustit tady) CD Projekt pořádal ještě dodatečnou show, ve které si blíže povídal s tvůrci chystaného Cyberpunku 2077. V rozhovoru se senior quest designérem Patrickem K. Millsem vyšlo najevo, že příběhová linka bude ve hře kratší než v případě Zaklínače 3.
Důvodem je prý fakt, že podle statistik jen malé množství lidí Geraltovo hledání Ciri prožilo až do konce. A to i přesto, že se dostali vlastně celkem daleko. Kratší kampaň by tak snad měla lidi motivovat k jejímu dokončení. Neznamená to ovšem, že by celková hratelná doba Cyberpunku byla nějakým způsobem osekaná. Zkracování se týká pouze hlavního příběhu.
To, že hráči nedokončují hlavní příběh, je známá klasika. Svůj podíl na tom mají rozhodně i předplatitelské služby, které často vedou k tomu, že si člověk hru nainstaluje, spustí, ale už nedohraje, protože přeskočí na nějakou jinou. Nepomáhá ani množství vedlejších úkolů ve hrách s otevřeným světem, které rozptylují od hlavního děje.
Není moc velké překvapení, že nedávno vydané The Last of Us: Part II se stalo nejvíce dohrávaným titulem pro PlayStation 4. Až 58 % hráčů s Ellie bylo až do konce, což u hry s relativně přímočarým příběhem dává smysl.
Pokud by vás zajímaly statistiky dohrávání napříč některými vybranými tituly, doporučuju příspěvek od uživatele u/GICN na Redditu, který připravil přehlednou tabulku. Ta je sice dva roky stará, ale i tak vám dá zajímavý vhled do některých čísel. Třeba taková série Assassin’s Creed, i přes velmi unavující vedlejší úkoly a rozsáhlý svět, má velmi vysoký procentuální podíl dohrání. Nejde ovšem o oficiální čísla, takže tabulku přeci jen berte s rezervou.