Získat platinovou trofej v karetním roguelite Balatro je skoro jako vyhrát pokerový turnaj světové úrovně. Vyžaduje stovky hodin hraní, hodně trpělivosti a taky šťastnou ruku. Právě tento úspěch si připsal i jeden z nejdůležitějších mužů PlayStationu – Mark Cerny, hlavní architekt konzole PS5 (a nyní i PS5 Pro).
„Po sedmi měsících a stovkách hodin jsem hrdý, že se mohu připojit k 0,1 % hráčů, kteří získali platinu v Balatru,“ napsal Cerny na sociálních sítích. Nezapomněl ani pochválit autora: „Respekt LocalThunkovi za neuvěřitelně pohlcující hratelnost.“
After seven months and hundreds of hours, proud to join the 0.1% of players that have achieved Platinum on Balatro! Kudos to @LocalThunk for the incredibly deep gameplay pic.twitter.com/vMYmOytmzk
— Mark Cerny (@cerny) May 24, 2025
Balatro je karetní hra inspirovaná pokerovými figurami, kterou vytvořil jediný vývojář vystupující právě pod přezdívkou LocalThunk. Ten se rozhodl zůstat v anonymitě, takže i na pódium na The Game Awards vyslal raději jen zástupce. Na konferenci GDC zase hrál svou vlastní hru, aniž by kdokoli poznal, že je jejím autorem.
Ačkoliv vypadá Balatro na první pohled jednoduše, cesta k platinové trofeji je všechno, jen ne jednoduchá. Splnit musíte 32 dílčích výzev, od zkompletování karetní kolekce přes rozbití dvojice skleněných karet v rámci jednoho kola po osekání balíčku na 20 kartiček. Ačkoliv spousta lidí karetní hit stále ještě hraje, všechny trofeje se dosud poštěstilo získat jen tisícině hráčské základny.
Pokerový spin-off si od svého vydání získal obrovskou popularitu. Jen za první měsíc prodal víc než milion kopií a letos Balatro ke svým oceněním z TGA přidalo také cenu BAFTA za nejlepší debut.
Hra se dokonce nedávno objevila i v epizodě seriálu Black Mirror, v dnešní aktualizaci pro Assassin’s Creed Shadows zase do akční adventury z Japonska přibyl Balatro Trinket – přívěsek, který může aplikovat speciální efekty na konci komba. Ubisoft však záměrně neprozradil, jak ho získat. Budete prý muset spolupracovat, abyste na to přišli.