Démony a urban fantasy doplní v Ghostwire: Tokyo technická magie DualSensu
zdroj: Sony

Démony a urban fantasy doplní v Ghostwire: Tokyo technická magie DualSensu

9. 9. 2021 23:39 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Nadupaná PlayStation Show, která směle přebila cokoliv, co jsme letos v rámci herních konferencí viděli, je za námi a s ní i další kus skládačky do pozoruhodně vypadajícího akčního hororu Ghostwire: Tokyo. V něm bojujete s démony pomocí magie tvořené gesty i tradičními zbraněmi a hackováním.

Schválně nepoužívám slovo „kyberpunk,“ protože už ho hry stihly nadužíváním zprofanovat, a navíc je tenhle styl mnohem blíž tradičnější japonské žánrové hravosti. A tak vás čekají tradiční duchové júrei, démoni jókai a maskovaný nepřítel Hannya, který v novém traileru hraje důležitější roli. 

Oficiální materiály jej označují jako muže, nicméně Hannya je anglická verze slova hannja (般若), masky žárlivé ženy v podobě démona z tradičního divadla Nó. Jak se zdá, Hannjova maskovaná skupina stojí za zmizením většiny obyvatel Tokia a jen hlavní hrdina stojí v cestě… nevíme čemu. Co ale víme, že ulicemi japonské metropole se procházejí desítky duchů z tradičních legend i těch nově vymyšlených tvůrci z Tango Studios. Některé jsme si představili v minulém článku, další odhalili vývojáři dnes.

Teru teru bózu jsou panenky, které se dodnes vyrábí a mají přinášet hezké počasí a odhánět déšť. Což se jim zde moc nepovedlo, a tak na sebe berou podobu létajících duchů, kteří na vás budou střílet z dálky. Školačky dnes v Tokiu také potkáte, ovšem ty herní nemají hlavy, pohybují se pekelně rychle a mají tendenci do vás v houfu sekat meči. A aby toho nebylo málo, po hororové verzi Tokia se pohybují duchové v moderním oblečení, vystrojení na pohřeb, i s deštníky, kterými odráží vaše útoky.

Vy budete mít k boji připravenou hlavně magii, a to z prvků větru, vody a země. Což je vidět i ve videích. Co ale vidět není, je podpora jednoho z největších trumfů PlayStationu 5, a to ovladače DualSense.

Ten na vás bude v první řadě promlouvat hlasem z „druhé strany“ a fungovat jako takový šestý smysl a samozřejmě skvělý nástroj na strašení. Už vidím, jak si jdu ulicí a ovladač na mě začne děsivě šeptat. Ještě silnější (doslova) roli sehrají adaptivní triggery a haptická odezva ovladače. Podle té poznáte, zda aktuálně vysíláte ohnivé kouzlo, nebo přivoláváte poryv větru. Když třeba použijete Core Grab, tedy přitažení ducha z nemateriální existence do tohoto světa, v ovladači ucítíte, jak se duch vzpouzí a snaží se vytrhnout.

S klidem tomu věřím, protože už v remaku Demon’s Souls DualSense ukázal, že takto drobné a komplexní vibrace dokáže krásně zprostředkovat. Stejně tak, jak bude růst síla vašeho hrdiny, bude se měnit i odezva adaptivních triggerů. Budete tak cítit, jak se postupně stáváte zkušenějším a silnějším lovcem duchů, a to nejen ve statistikách, ale i ve vlastních rukách.

Ghostwire: Tokyo vypadá sympaticky svým dynamickým pojetím akce spojené s klasickým japonským hororem, a tak jedinou skvrnou na kráse zůstává nespecifikované datum vydání. Víme jen, že to bude v roce 2022 na PlayStationu 5, PC a s časovým odstupem na Xboxu.

Nejnovější články