Remasterovaná sci-fi trilogie Mass Effect Legendary Edition vychází za měsíc a týden, 14. května. BioWare nyní v rámci příspěvku na blogu PlayStationu odhaluje další detaily, v nichž se vylepšené verze budou lišit od těch původních. Zejména se tedy zaměřuje na změny přímo v hratelnosti, že se dočkáme vylepšené grafiky (a více lens flare!), je asi jasné.
Jak už tvůrci naznačili v předchozích zprávách, největší proměny dozná první Mass Effect z roku 2007 – nejen proto, že je nejstarší, ale především kvůli tomu, že se oproti pozdějším dílům významně lišil sám o sobě. Tvůrci si řekli, že by trilogii prospělo určité sjednocení, a tak bude i první díl o trochu méně RPG a trochu více klasická střílečka.
V jedničce totiž o zásazích v boji rozhodovaly hody kostkou běžící na pozadí, což mohlo být u střelby poněkud frustrující a hráčům zbraně připadaly méně přesné. V Legendary Edition tak vývojáři všem zbraním zvýšili statistiku přesnosti, aby nedocházelo k situacím, kdy hráč cíl sice zaměří a trefí, ale hra mu spočítá, že ho vlastně netrefil.
Mimo to bude moct Shepard třeba běhat mimo bojové situace, všem nepřátelům se bude počítat vyšší poškození za zásah do hlavy, všechny třídy budou moct používat všechny typy zbraní a změní se i způsob, jakým se v jedničce používal medi-gel.
Zbraně v jedničce stále nebudou pracovat s municí, ale budou z přehřátí chladnout mnohem rychleji. Změnit by se měl také inventář – předměty, o které nestojíte, můžete označit jako odpad a u obchodníků ho prodat najednou, nebo ho směnit za omni-gel, který vás nechá přeskočit hackovací minihru.
Z jedničky zmizí také maximální level, kterého můžete dosáhnout během prvního hraní, přičemž odměny v podobě zkušeností mají být rozdělené rovnoměrněji. Parťákům budete moct dávat příkazy nezávisle na sobě jako v pozdějších dvou dílech a v některých soubojích s bossy tvůrci poladili obtížnost, aby byly stále výzvou, ale spravedlivější k hráčům.
Férovější by k vám mělo být i vozítko Mako: Tvůrci slibují snadnější ovládání, rozumnější kameru či rychlejší dobíjení štítů. Pokud se s ním dotknete lávy, už z toho nebude instantní game over, namísto toho vám zdraví bude ubývat postupně. Zmizí také penalizace zkušeností, kterých v původní verzi jedničky v Maku získáváte méně.
Drobnějších změn v hratelnosti dozná i druhý a třetí díl Mass Effectu. Ve dvojce byste měli častěji nacházet munici, a to zejména při hraní s odstřelovačkou. Ve všech třech dílech by pak měl být upravený systém krytí, do kterého se lépe vklouzává a taky se z něj snáze odchází.
Ze třetího dílu zmizí multiplayer a možná si ještě pamatujete, že jste ho v původní verzi museli hrát, abyste se dočkali „nejlepšího“ konce. Tenhle vliv zmizí a záležet bude jen na vašich rozhodnutích napříč trilogií. Samozřejmě, pokud si zahrajete jen třetí díl, budete v něm muset udělat maximum, aby finální střet s Reapery nebyl fatální pro celou galaxii.
Celá trilogie se také dočká jednotného launcheru, což pro některé hráče může být zároveň nevýhoda. Mass Effect 3 totiž nevyšel s oficiální češtinou, kterou pro tuzemský trh měla nahradit polština, a českou lokalizaci tak nenajdete ani v seznamu podporovaných jazyků. Samozřejmě se patrně najde neoficiální cesta, jak český jazyk do Legendary Edition dostat, posvěcení EA ale v tomto případě nečekejte.
Mimo launcheru nabídne restaurovaná sci-fi trilogie další zlepšení kvality života třeba v podobě jednotného editoru postav, trofejí, integrace DLC, vylepšeného audia či oprav prastarých chyb včetně těch ovlivňujících paragonsko-renegádský systém.
Mass Effect Legendary Edition vychází 14. května pro PC, PS4, PS5, Xbox One a Series X|S.