Francouzské RPG Clair Obscur: Expedition 33 slaví další zajisté působivý, ale tentokrát především symbolicky zajímavý milník. Během 33 dní od vydání si titul připsal přesně 3,3 milionu prodaných kopií na PC a konzolích. „Tohle bychom si ani nemohli vymyslet,“ uvedlo studio Sandfall Interactive v oznámení na sociálních sítích.
Thirty-three days ago, we released Clair Obscur: Expedition 33.
— Clair Obscur: Expedition 33 (@expedition33) May 27, 2025
Since then, we’ve sold 3.3 million copies.
Seriously. As of today.
We couldn’t make that up.
Another entry on the long list of surreal moments that your support has made real. Thank you ALL.
Tomorrow comes. pic.twitter.com/OclgkZAtgP
Jak název napovídá, v Clair Obscur: Expedition 33 vedete expedici se stejným číslem, jejímž cílem je zastavit tajemnou Malířku – bytost, která svým štětcem doslova smazává obyvatelstvo v dané věkové kategorii. Číslo 33 se do hry promítá i v dalších rovinách, například jako maximální úroveň vylepšení zbraní.
Už první den po vydání prodala francouzská variace na JRPG půl milionu kopií. Do tří dnů překročila milionovou hranici, a nyní se stává jedním z nejvýraznějších indie hitů posledních let. Úspěch je o to větší, že jde o první titul studia, které okamžitě získalo pozornost nejen hráčskou, ale i politickou. Francouzský prezident Emmanuel Macron vývojářskému týmu přišel osobně pogratulovat k jejich úspěchu.
Jak ostatně Kuba uvedl v recenzi: „Clair Obscur: Expedition 33 je dechberoucím debutem, který v sobě mistrovsky snoubí silný, mnohovrstevnatý příběh, neotřelý vizuál, výjimečný soundtrack a jeden z nejzábavnějších soubojových systémů posledních let. Hra si troufá na těžká témata bez zbytečné doslovnosti a díky perfektně napsaným postavám a neustále se rozvíjející hratelnosti udrží pozornost až do konce.“
Jednou ze zajímavostí z vývoje může být fakt, že Clair Obscur mělo být původně zasazené do steampunkového Londýna. Až později se vývojáři rozhodli přetvořit prostředí do svébytné vize fantaskní Francie. O dalších plánech Sandfall Interactive zatím nic nevíme – snad kromě vysoce pravděpodobného portu pro Switch 2 a potenciální filmové adaptace, kterou tvůrci potvrdili ještě před vydáním hry.