Baldur’s Gate III se v příštím patchi zaměří na podporu modů a špatné konce
zdroj: Foto: Larian Studios

Baldur’s Gate III se v příštím patchi zaměří na podporu modů a špatné konce

4. 6. 2024 15:30 | Novinky | autor: Šárka Tmějová |

Ačkoliv se studio Larian už pomalu chystá naplno rozjet vývoj své příští hry (nebo možná dokonce dvou her?), nepřestává se starat ani o Baldur’s Gate III. Patch číslo 7 přidá do nejlepšího RPG loňského roku oficiální podporu modifikací společně s posvěcenými nástroji, což znamená méně technických problémů s mody, jakož i jejich funkcionalitu na platformách mimo PC.

Update totiž nejprve v září dorazí na počítače, záhy ale doputuje i na Mac, PlayStation 5 a Xbox Series X/S, což znamená, že si užitečný i poťouchlý uživatelský obsah budete moct užít i na konzolích.

Vybraný okruh tvůrců si slibované nástroje může vyzkoušet už nyní. Toolkit pro Baldur’s Gate III je teď k dispozici v uzavřené alfě primárně pro oslovené autory modifikací, ze které mají vzejít první mody. Ty pak v červenci začne testovat vybraná tisícovka hráčů. Poznatky a připomínky vývojáři následně v průběhu léta zapracují a už by nemělo nic bránit tomu, aby v září nástroje zpřístupnili všem.

K distribuci modů bude na PC i na konzolích sloužit služba mod.io. Počítá se s moderováním uveřejněného obsahu, stopku může dostat kupříkladu erotický obsah či mody neoprávněně využívající licence. Těm Larian oficiální podporu poskytnout nemůže, zároveň ale ani nebrání jejich distribuci mimo mod.io, jen je potřeba počítat s tím, že se tím pádem neobjeví na konzolích.

Podpora modifikací bude sice středobodem chystaného patche 7, nebude ale jedinou novinkou. Chystají se také přepracované konce pro „zlé“ postavy s novými animacemi a hudbou v epilogu, stejně jako další opravy a drobná vylepšení. Vývojáři navíc stále pracují na fotomódu, podpoře crossplaye a dalších vychytávkách, které by z nejlepšího loňského RPG měly vycizelovat ještě blyštivější drahokam.

Smarty.cz

Nejnovější články