Sérii Assassin’s Creed nejsou mikrotransakce už nějakou dobu cizí. A nejde jen o kosmetické prvky. Za reálné peníze můžete nakupovat materiály na výrobu hůř sehnatelných předmětů, čímž si usnadníte grindování. Dokonce si můžete rovnou zakoupit konkrétní zbraně a vybavení, které bývají o několik řádů lepší než ty, které v danou chvíli taháte sebou po jednom z mnoha nádherných světů. A pak jsou tu také náhodné loot boxy.
Jak víme například od Take-Two, mikrotransakce dokážou vydělat mnohem víc peněz než prodej samotných her, takže se jich logicky nikdo jen tak bez boje nevzdá. Nebo ano? Vypadá to, že Ubisoft v případě chystaného Assassin’s Creed Valhalla dělá obrat o 180 stupňů a zbavuje se loot boxů. A rovnou i náhodného lootu! (Ale divil bych se, kdyby si neponechal nějaký jiný druh mikrotransakcí.)
„Systém loot boxů známý z Assassin’s Creed Origins a Assassin’s Creed Odyssey je, zdá se, pryč. Nahradí ho unikátní zbraně a výstroj získávané hraním, kterých si budete vážit a které ve většině případů můžete používat celou hru,“ prozradil narativní režisér hry Darby McDevitt v nejnovějším čísle oficiálního PlayStation Magazinu (děkujeme The Sixth Axis).
Myšlenku unikátních zbraní dále rozvádí: „Každý kus vybavení ve hře je unikátní a může být rozsáhle vylepšován, díky čemuž jste z jeho nálezu nadšení a oslavujete ho, protože s vámi může zůstat opravdu dlouho. Může být provozuschopný po velmi dlouhou dobu. Jde o docela jiný přístup než v předchozích hrách.“
Zamlouvá se mi představa sžití se s jednou zbraní, kterou si budu hýčkat a vylepšovat ji (ať už to znamená cokoliv, jako třeba grind materiálů s možnými mikrotransakcemi?) a nebudu žít v neustálém strachu, že ji po každé misi už nemá smysl používat a já si musím zvykat na něco jiného. Zní to skutečně jako zásadní odklon od předchozí formule, která více připomínala klasické RPG.
Assassin’s Creed Valhalla vyjde koncem roku na počítačích a současné i nové generaci konzolí.