Británie se zdráhá schválit akvizici Activision Blizzard a Microsoft si to nenechá líbit
zdroj: Activision Blizzard

Británie se zdráhá schválit akvizici Activision Blizzard a Microsoft si to nenechá líbit

13. 10. 2022 16:25 | Byznys | autor: Patrik Hajda |

Zatímco patřičné orgány v Brazílii a Saúdské Arábii již schválily záměr Microsoftu koupit společnost Activision Blizzard, ve Velké Británii mají s celou akvizicí problém. Pro nezasvěcené: Spojení studií takových rozměrů podléhá nejrůznějším průzkumům, aby se zamezilo vzniku monopolu a v Británii se přesně něčeho takového obávají.

Britský orgán Competition and Markets Authority (CMA) vydal sáhodlouhé prohlášení, v němž vyjadřuje znepokojení nad vlastnictvím značky Call of Duty. Pokud by se z budoucích her totiž staly exkluzivity Xboxu, silně by tím mohla utrpět konkurence v podobě Sony, tedy platforma PlayStation a její uživatelé. Úřad proto vyhlašuje hloubkové prozkoumání celé záležitosti a Microsoft s tím silně nesouhlasí.

Společnost stojící za Xboxem a předplatným Game Pass označuje obavy CMA za nemístné a vyčítá CMA, že bez pořádného uvážení a kritického pohledu na věc přistupuje na obavy společnosti Sony, která navíc přikládá až přílišnou váhu značce Call of Duty.

Microsoft zdůrazňuje, že nevydat hry z této série na PlayStationu by bylo obrovským rizikem pro příjmy společnosti a připomíná, že společnost již dříve čistě a jasně prohlásila, že počítá s vydáváním her od Activision Blizzard na PlayStationech.

Aby tomu Microsoft dodal patřičnou tečku, pustil se víc nejen do Sony, ale i sám do sebe. Upozornil na fakt, že k roku 2021 měla Sony 280 exkluzivních titulů a vymezila se proti Game Passu, který odmítla zakomponovat do své platformy, a dokonce údajně studiím platí za to, aby své hry nedávala do Game Passu.

Microsoft dále poukazuje na svou „nedůležitost“, když přiznává, že v rámci konzolí se drží na posledním místě za konkurencí, na počítačích až na sedmém a na mobilních platformách prakticky vůbec nefiguruje. Zároveň nemá žádný důvod škodit jiným cloudovým službám, jelikož je jeho snahou přimět všechny konzumenty k přechodu na cloud gaming, aby se tato technologie vůbec mohla někam posouvat.

Microsoft zuří, ale to je v tuto chvíli asi tak jediné, co může dělat. CMA bude v rámci herního průmyslu naslouchat dalším a dalším společnostem, a utvářet si tak finální názor na možnost vzniku monopolu po spojení Microsoftu s Activision Blizzard. Uvidíme, jaký bude finální verdikt a zda se nakonec akvizice vůbec uskuteční.

Nejnovější články