Odbory jsou ve videoherním průmyslu velkým tématem, které v posledních letech nabírá na důležitosti, především s ohledem na velkou vlnu propouštění. Proto odbory začaly vznikat i u Blizzardu, kde je minulý rok vytvořil tým pracující na World of Warcraft. Letos se k nim přidává i část z Overwatche.
Nově vzniklá formace The Overwatch Gamemakers Guild-CWA (zkráceně OWGG-CWA) obsahuje téměř 200 zaměstnanců napříč jednotlivými obory, do kterýchh patří design, produkce, umělecká stránka, zvuk či zajišťování kvality. Jejím cílem je vznik zdravějšího pracovního prostředí, do kterého patří lepší pracovní podmínky a odpovídající finanční ohodnocení.
The #Overwatch2 Team has unionized ?️
— Overwatch Cavalry (@OWCavalry) May 9, 2025
Nearly 200 Developers across Art, QA, Engineering, and Design have joined the CWA. Key reasons include pay gaps, remote work limits, and a push for clear protections around crunch, time off, and severance in case of future layoffs. pic.twitter.com/tKvN8Ip3Iw
„Masivní propouštění v herním průmyslu i v našem studiu se stalo jedním z prvních důvodů, proč jsme začali prozkoumávat možnosti organizace, abychom vytvořili zdravější pracoviště pro všechny. Když jsme začali usilovat o vznik odborů, bylo pro nás posilující vědět, že naši kolegové ze sousedního studia World of Warcraft už tímto procesem prošli,“ komentoval situaci VFX výtvarník Frank Le Cocq.
Lze pak připomenout, že jde pouze o pokračující snahy zaměstnanců, jejichž impulzem bylo masivní propouštění mateřského Microsoftu, během něhož o práci přišlo téměř 2 000 lidí. Své odbory má už ZeniMax, samotná Bethesda či Raven Software.