Pak ale Blizzard svoji “severní” pobočku zavřel a všechny projekty přesunul do své centrály. Většina týmu odešla a založila vlastní studia, mimo jiné Flagship Studios, kteří vyrukovali s nepříliš úspěšným Hellgate London. Malá část týmu se po krachu Flagship vzchopila a v čele s Maxem Schaferem založila Runic Games. Jejich dítkem je Torchlight. Max Schafer tak má s vývojem Diabla bohaté zkušenosti a kdysi dávno pracoval i na třetím dílu.
“Víte, když jsem před miliony let pracoval v Blizzardu, dělali jsme Diablo III a bylo to MMO. Dělali jsme Diablo verzi World of WarCraft. Blizzard to pak ale rychle změnil, a když jsme odešli do Flagship Studios se spoustou lidí, tak vývoj restartovali s jiným týmem vývojářů,” prozradil Schafer v rozhovoru pro i.eat.games.
Šéf Runicu se k tomu dostal tak, že vyvrátil přesvědčení spousty hráčů o desetiletém vývoji hry. Žádný takový nebyl. Alespoň ne tedy jedné hry. Lidé si podle něj myslí, že na hře Blizzard opravdu pracoval tak dlouho a roky už téměř hotovou hru jen ladil k dokonalosti. Není to tak. Během těch deseti let prý došlo k několika zásadním restartům vývoje, kdy se začalo dělat v podstatě znovu na zelené louce, od začátku, na nové verzi hry. Diablo 3, které teď vyšlo, tak mohlo být ve vývoji jen “pár” let, nikoliv deset, jak si může někdo myslet.
Schafer se taky zastal Blizzardu a hájil nepovedený start Diablo III: “Stalo se to Diablo II, stalo se to World of WarCraft i StarCraftu. Na takové množství milionů lidí, kteří se vám tam nahrnou najednou hned první den, se prostě připravit nemůžete. My jsme si tady jen pár dnů počkali. Hned jak to pojede plynule, tak si na to už nikdo nikdy nevzpomene,” řekl Schafer. Ještě naprosto upřímně dodal, že očekává problémy i se spuštěním Torchlight 2 a opět zdůraznil, že je jednoduše nemožné se na něco takového připravit tak, aby se nevyskytl jediný problém.