Blogy z LA: Bez lidí to nejde
zdroj: tisková zpráva

Blogy z LA: Bez lidí to nejde

10. 6. 2013 13:45 | Téma | autor: Pavel Dobrovský |

Realita má jednu nepříjemnou vlastnost. Zevšedňuje. Znáte to – místo, které vám přišlo na poprvé úžasné, se častým navštěvováním mění v kulisu, ve které se už jen těžko hledají nové významy. Přesně to je losangeleské výstaviště pár dní před E3: mrtvá ulita bez obyvatel. Když ho vidíte poprvé, začne vámi zmítat touha otlapkat si všechny hry, na které tu už visí reklamy. Vidíte ho po desáté a říkáte si: rychle pryč. Teď to tu ještě není ono.

V ohromných vstupních halách je jen pár desítek lidí - novinářů, co čekají na akreditace. Předpřipravené reklamní stojany a plakáty tak nějak nedokáží místo projasnit a zlidštět. Je tu pusto, skoro mrtvolno. A není to jen tím, že vstupní hale vévodí instalace pro Plants vs Zombies: Garden Warfare. Je tu prostě nelidský klid.

Za pár dní to samozřejmě bude jiné, to se tu všichni budou cítit jako v živném roztoku v Petriho miskách, tisíce lidí se budou proplétat z haly do haly za nekončící hlasité hudby a bude to ta akce, na kterou se těšíme celý rok: skutečná E3. Jenže současný stav neříká, že by se tu vůbec něco velkolepého dít mělo. Vzduch prosycuje pach spáleného elektrického vedení, tavícího se plastu a řezaného dřeva. Je to jako příslib, že stánky které se právě staví ve výstavních halách (do kterých nemáme přístup) budou úchvatné.

Ale teď ještě ne. Teď je ještě doba zrání.

Okolí výstaviště rozhodně náladu nepozvedne. Je panelové, neosobní a až příliš rozpálené poledním sluncem. Na betonové ploše rostou další přísliby: stánky firem, které se chtějí blýsknout ve stínu E3. S jistou zvědavostí jsem dnes pozoroval, jak vzniká stánek společnosti SpaceX a říkal si: sakra, proč ne! Vždyť v těch hrách létáme do vesmíru imrvére, tak proč se tu nepodívat, jak je to ve skutečnosti. Rozhodně jde o jedno z míst, které navštívíme s kamerou.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

E3 je jako puzzle, který se skládá ze stále stejně vyřezaných dílků. Na hlavní hale reklama na Battlefield, na podlouhlé spojovací budově kouká přes bouchačku Conway, vedle visí plakát na Bureau... jen ta trojbudova, tolikrát oblepená herními triptychy, je letos věnovaná filmu WarZ. Stejně jako vstupní haly výstaviště ale působí hluše. Ničí pozornost nesvádí, stejně jako Troy Baker (Booker De Witt z Bioshock Infinite), co se tu mihnul, protože tu zatím není tolik lidí, aby se na ně dívali.

Z předstartovní NEnálady výstaviště tedy plyne jedno ponaučení, které se vztahuje i na hry: bez lidí to nejde. Teprve až lidé naplní haly, stane se é trojka é trojkou. Teprve až začnou návštěvníci hrát preview verze, stanou se hry zábavnými, teprve až budou mluvit s vývojáři, začnou do světa proudit nové informace, teprve až se každý výstavní moment budou stávat nečekané věci a setkání, teprve pak bude E3 tou magickou akcí pro všechny, kdo rádi hrají videohry.

Již brzy i na vašem Games!

Nejnovější články