Pandora's Tower - recenze

Wii

Recenzovaná verze: Wii

Vychází na platformách: Wii

Verdikt: Vyspělé RPG, které trápí slabší technická stránka, opakující se situace a příliš rychlý respawn příšer. Pokud se přes problémy přenesete, odmění vás hra sympatickou hratelností, dobře zpracovaným pohybovým ovládáním a hlavně emocionálním příběhem s pěti různými konci.

Hodnocení redakce 7/10

Jak hodnotíme

metacritic 73/100

Pandoras Tower

30. 5. 2012 21:00 - Recenze autor: Jakub Kovář Komentáře: 0

Japonská RPG na Wii mají v poslední době několik styčných ploch: zajímavý příběh, atypický soubojový systém a většinou i nepříjemnou nutnost neustále procházet stejné lokace za účelem získání vyššího levelu a tím i větší šance na likvidaci dalších nepřátel. Pandora’s Tower v tomto ohledu není výjimkou, ale naštěstí dělá vhodné kompromisy směrem k tomu, aby vás brzy neotrávila a vy jste se naopak solidně bavili.

Romeo a Julie

Vezmu to ale popořadě, tedy od základního kamene hry: od příběhu. Premisa se točí kolem dívky jménem Elena a jejího milence Aerona. Elena se jako jedna z mnoha dívek stala obětí kletby, která ji pomalu mění v nestvůru. Ke zlomení kletby je třeba, aby snědla maso „mistrů“ (kolosálních příšer = bossů) z třinácti velkých věží. Sama se však na hrdinské činy necítí a úkol tak zůstává na bedrech mužské části páru, které se logicky ujímáte vy.

Přímý oslí můstek v tomto případě vede hned k mechanismům hry, ale už teď se musím zastavit a zdůraznit jednu věc. Jakkoliv zní příběh ve své základní myšlence přímočaře, dokáže být neskutečně emotivní a přes fantaskní prvky reálný.

V průběhu celé hry totiž místo srdceryvných a kýčovitých scén zažíváte spíše menší a civilnější chvíle sepjetí obou členů páru (zvlášť roztomilá je večeře s Elenou, kdy se vám celou dobu omlouvá, že neumí moc vařit), které se vám svou podobností s normálním životem zaryjí neskutečným způsobem pod kůži.

Vaše pravidelná dávka emocí

O to více potom bolí, když vidíte, jak je Eleně zle nebo si nedej bože ve věži podle ubíhajícího časového limitu (kolem půl hodiny) představujete, jak se pozvolna mění v monstrum. A není nic horšího, než když hra v určitých chvílích Elenu i přímo ukáže.

Kletba totiž vůbec není jen součástí příběhu, ale svou roli má přímo v mechanismech hry – pokaždé, když odejdete z úkrytu obou milenců, začne se počítat již zmíněný cca půlhodinový limit a Elena se začíná proměňovat v příšeru. Pokud ji do té doby neseženete aspoň nějaké maso (maso služebníků, resp. slabších příšer, sice kletbu nezlomí, ale dokáže ji aspoň dočasně zvrátit a poskytnout vám cenný čas navíc), hra končí a vy svůj úkol nesplníte.

Ideální samozřejmě je, pokud celou věž i se zabitím závěrečného bosse, dokážete proběhnout v již zmíněném limitu. Jakkoliv se to může zdát jednoduché a spousta z vás si při představě pouhých několika hodin zábavy pohrdlivě odfrkla, rozhodně to jednoduché není a v pozdějších levelech se budete určitě několikrát vracet, než si zpřístupníte tu nejrychlejší cestu k vrcholu a k bossovi. Z toho plyne, že cesta k bossům není přímočará a Aeron musí překonat řadu překážek – jmenovitě monstra a spoustu puzzlů.

Řetězobijec

Při bojích s bossy i menšími potvorami přichází na řadu buď Aeronův meč (nebo dvě dýky či kosa, podle toho, co najdete a budete preferovat), ovládaný skrz mačkání tlačítek a skládání jednoduchých komb. Daleko zajímavější však je použití řetězu, tedy druhé zbraně, který ovládáte pohybem Wiimote, resp. jeho přesným zaměřením. Právě řetězem můžete vytrhávat z těla bossů životodárné maso a při bojích s menšími příšerami jej použít k získání podstatných výhod.

V jednoduchém soubojovém systému si totiž autoři pomocí řetězu našli místo i pro takové libůstky, jako je oslepování nepřátel, ochromování končetin (zvláště účelné při sestřelování létajících nestvůr) nebo jejich svázání k sobě, což má za následek přenos poškození z jednoho nepřítele do druhého. Díky tomuto prvku tak získávají souboje nečekaný taktický rozměr a zůstávají zábavné i v pozdějších částech hry – pokud tedy hře odpustíte příliš rychlý respawn nestvůr a nutnost vybojovat spoustu těžkých soubojů hned několikrát.

Druhou kapitolou jsou pak hádanky spojené s okolním prostředím, které lehce připomínají Zeldu. Jejich řešení je však ve většině případů méně originální, a i když se tvůrci snažili neustále navozovat dojem něčeho nového, brzy zjistíte, že k řešení vždy stačí pouze použít řetěz a trochu zapojit fantazii. Což je škoda, protože různá prostředí věží doslova vybízejí k tomu, abyste používali specifické postupy a pokaždé zkoušeli něco zcela nového a originálního.

Kam se schovalo RPG?

RPG systém je schován do neustálého vylepšování vybavení a sbírání materiálu, které však má podstatný háček. V průběhu celé hry se totiž musíte rozhodovat, jestli je pro vás důležitější potěšit Elenu a postupně naplňovat ukazatel spokojenosti obou milenců, podle něhož se určuje konec hry, nebo si raději budete suroviny i peníze škudlit a nakupovat u čarodějnice a rádkyně Mavdy potřebné vybavení, brnění a ochranné talismany. Rozhodování tak naštěstí neleží jen v rovině „větší dmg nebo víc hit pointů“, ale přímo ovlivňuje zážitek z hraní. Za což dávám rozhodně palce nahoru.

Méně slov chvály mám ale k vizuálnímu zpracování celé hry, které bohužel není ničím originální a na rozdíl od The Last Story ani nemačká z konzole ten nejlepší výkon. Rozdílnost jednotlivých prostředí a fakt, že kvůli časovému limitu nemáte moc čas se kochat, tuto nevýhodu do jisté míry smazávají. Co však smazat nedokáží je špatný pocit z pevně ukotvené kamery, která vám mnohdy nenabídne zrovna ten úhel, který byste právě potřebovali.

I přes to ale mohu Pandora’s Tower s klidem doporučit hlavně dospělejším hráčům, kteří v prvé řadě vyhledávají příběh. Právě ten vyvažuje, společně se solidní hratelností, popsané chyby, přičemž prim zde zejména povedený soubojový systém s chytře zabudovaným pohybovým ovládáním.

Tagy: akční RPG

Zdroje: Vlastní

Kupte na Xzone.cz

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PS4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Wii, 3DS, DS, PS Vita, iPhone a iPad. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Call of Duty, World of Warcraft, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield nebo FIFA.

Hledáme nového člena týmu, pokud umíš programovat, pojď mezi nás. Více informací.