Všeprostupující destrukce v Battlefield: Bad Company
zdroj: tisková zpráva

Všeprostupující destrukce v Battlefield: Bad Company

21. 6. 2007 14:14 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

V mapách o 32 kilometrech čtverečních půjde zničit téměř vše, počínaje zdmi, ploty, přes stromy, mosty až po stavení.

Série Battlefield byla vždy synonymem svižné multiplayerové akce. Třebaže tu bylo v minulosti k vidění také singleplayerové vyžití, skutečně hodnotná kampaň pro jednoho hráče přichází až v případě Battlefield: Bad Company pro PS3 a X360. Vypráví o skupině čtyř odpadlíků, vojáků, kteří před špatně placenými povinnostmi dají raději přednost nákladu zlata, pro jehož získání neváhají, navzdory rozkazům, vstoupit do sousedního neutrálního státu. Že je však tahle neutralita trochu "hapr" na kolena, se přesvědčí hned záhy při zjištění, že hranice země hlídá početná ruská ekipa, skrze níž budete muset prorazit. Při tomhle prorážení by bylo dobré vědět, že v akci se zhostíte jenom jednoho muže, přičemž ostatní vás mají inteligentně následovat. Žádný systém povelů a vámi nadefinované kooperace. Zkrátka bude se jednat o klasickou střílečku, nikoliv taktickou akci.

Vlastně ne, beru zpět, zase až tak klasická FPS to nebude. Zmiňovaný, omylem vyslovený přívlastek, má totiž být citelně nabourán flexibilním Frostbite enginem umožňujícím nevídanou interaktivitu herní scény, v níž za pomoci adekvátních přesvědčovacích nástrojů půjde spousta věcí zničit. Vlastně tady půjde zničit téměř všechno, počínaje zdmi a ploty, přes stromy a stavení a konče dopravními prostředky, kterých tu, stejně jako zbraní a vybavení, bude veliké množství na výběr. Takže zdánlivě prostý úkol projít z místa A na místo B půjde splnit různými metodami, mezi nimiž je na prvním místě likvidace důležitých bodů, poskytujících krytí vašim oponentům, kde asi nemusím zdůrazňovat, že budou mít velkou početní převahu. Výše naznačený střet s ruskou jednotkou mj. proti vám postaví bojový vrtulník. Přímý útok je tedy trochu sebevražedný, takže na to půjdete od lesa, resp. oklikou, při níž se po vzoru klasiky jménem Red Faction můžete skrze zdi probourat do žádané budovy a odtud eventuálně zahájit útok na nekryté křídlo vašeho protivníka. Pokud se ukáže, že až zase tak nekryté nebylo, čeká na vás návrat k poslednímu checkpointu a eventuální změna strategie, ve které sehraje svou roli např. vámi naváděné ostřelování minometem. Trochu mi to připomíná Mercenaries, otevřený terén a spousta možností, jak naložit s problémem…

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Zkusíte odstřelovačkou odpravit pilota v textu anoncované helikoptéry? Nebo vystřílíte posádku okolo protiletadlového kanónu a pomocí téhle zbraně posléze sundáte létající cíl z oblohy s mnohem větší pompou? Ta přijde ke slovu také při konfrontaci s těžkým tankem, jehož postup můžete odrazit raketami, které směrujete na vámi žádaný cíl pomocí analogové páčky. Pakliže se netrefíte přesně, není marný nápad udělat do mostu, který chce tank naivně přejet, díru, skrze kterou se tento propadne do říčního koryta dole. Oddávat se takhle ryzí destrukci přitom bude možné na mapách, kde rozloha 32x32 km nepatří zdaleka k těm největším! Aspoň budete mít dostatek času vychutnat si humor, kterým tvůrci zlehčují tuhle válku, v níž bude vaše mužstvo participovat. Přičemž každý z vojáků bude unikátní, máme tu odborníka na výbušniny, ze kterých má patrně už hodně zaprášený mozek, specialistu na lehké zbraně a opatrný postup vpřed, či seržanta, který vám vždy řekne, co je třeba udělat.

Battlefield: Bad Company vyhlíží jako nesmírně dynamická akce, přesně tak, jak ji znají na PC, s výbornou grafikou a působivými efekty, s next-gen hratelností a samozřejmě také online multiplayerem určeným pro nějakých 24 hráčů. O němž se zatím bližší podrobnosti neví, poněvadž je vývojáři drží pod pokličkou. Bude tu online co-op, jenž se přímo nabízí? Jsem docela zvědav, jak při rychlých změnách online bitevního prostředí dokáže engine reagovat, tvůrci se však dušují, že půjde o identický zážitek jako v singlu. Inu času na vyladění tohoto mnoho slibného díla mají ještě fůru, hra se totiž neobjeví na trhu dříve než v roce 2008! A jestli po mě chcete odpověď, zda-li se nový Battlefield chystá i na PC, nabízelo by se, že ano. Resp. proč vlastně ne?
zdroj: IGN

m

Nejnovější články