Je v tom určitá dávka ironie. První Tomb Raider byl jedním ze zásadních faktorů úspěchu prvního PlayStationu a nyní by, skoro po dvaceti letech, měla Lara Croft pomoci k nakopnutí prodejů konzole od Microsoftu. Ještě během E3 se přitom spekulovalo o tom, že Rise of the Tomb Raider vyjde dokonce na konzolích předcházející generace, tedy na Xboxu 360 a PS3.
Nyní je všechno jinak a Microsoft se může v lovu na exkluzivity pochlubit velmi tučným úlovkem a to bez ohledu na to, zda půjde o exkluzivitu absolutní, nebo časově omezenou. Pravděpodobnější je přitom spíše druhá možnost, už jen proto, že Tomb Raider, včetně posledního rebootovaného dílu, se vždy lépe prodával na PlayStationu než na konkurenčních platformách.
Na samotné tiskovce Microsoftu na GamesComu bylo oznámení Tomb Raider exkluzivity přijato s velkým nadšením a nic na tom nezměnil ani fakt, že hra samotná byla představena jen několika málo artworky. K rozhodnutí o exkluzivitě se pak Gallagher ještě trochu obšírněji vyjádřil na oficiálním Tumblru, kde prohlásil, že Microsoft věřil ve vizi Crystal Dynamics už od E3 2011, kdy byl představen reboot celé série, a že podpora (rozuměj, peníze) Microsoftu se pozitivně projeví na kvalitě hry. Fandům ostatních platforem pak Gallagher vzkazuje, že na PS4 a PC vyjde letos v prosinci izometrická Lara Croft and the Temple of Osiris, což by jim zřejmě mělo stačit.
zdroj: Archiv