Dějištěm nového dílu série Assassin’s Creed bude viktoriánský Londýn
zdroj: tisková zpráva

Dějištěm nového dílu série Assassin’s Creed bude viktoriánský Londýn

3. 12. 2014 9:47 | Novinky | autor: Jakub Kovář |

Na krabičkách nové Assassin's Creed ještě skoro nezaschla barva (a škodolibí jedinci by dodali, že ještě ani nebyly opraveny ty nejhorší bugy), a Ubisoftu už „uniklo“ oznámení dalšího dílu série. Ten by měl údajně nést podtitul Victory, odehrávat se ve Viktoriánském Londýně a vyjít koncem roku 2015 na PS4, Xbox One a PC.

Zdrojem těchto informací je server Kotaku, jejichž zdroj tento rok odhalil i Unity a Rogue – dá se mu tedy téměř jistě věřit, a uniklé screenshoty pak poskytují poslední potřebné důkazy. Ostatně pravost informací o Victory odhalil i samotný Ubisoft – ve zprávě vyjadřuje lítost nad únikem interních dokumentů, i když vítá nadšenou reakci. Redaktoři serveru pak tvrdí, že viděli i sedmiminutové video ze hry, které nebylo předrenderováno.

Victory podle všeho používá Anvil engine použitý již v Unity a vypadá vážně náramně: déšť smáčí rozbité kočičí hlavy, temné uličky i nádherně osvětlené Houses of Parliament v čele s dominantním Big Benem vypadají naprosto úchvatně a atmosféru dotvářejí světla plynových lamp. A já slintám, neboť pohled zpoza Temže právě na rozsvícený Parlament považuji za jeden z nejkrásnějších na světě a pokud si ve hře mohu tuhle londýnskou dominantu slézt, budu v sedmém nebi.

Ale zpátky k obsahu. Video ukázané redaktorům Kotaku údajně nejdříve prolétlo nad moc pěkným Londýnem a ukázalo možné vedlejší herní aktivity, jako jsou například závody na typických londýnských bryčkách. Po průletu pak hlavního hrdinu hry pověřila tajemná žena usazená v jedné z bryček vraždou muže jménem Roderich Bulmer, který pro templáře zajišťuje obchod s bílým masem – jmenovitě malými děvčátky.

assassin creed kotaku zdroj: tisková zpráva

Spousta akce

Následovalo napadení kočáru a šerm s templáři, mimo jiné třeba právě na střeše onoho kočáru, který stále jede. Po vyhraném souboji se děj údajně měl přesunout na Londýnské nádraží Charing Cross, kde v davu lidí Assassin mohl sledovat dynamicky se odvíjející děj nebo možnou vedlejší misi (prchající zloděj apod.), a také přímo uprostřed uviděl svůj cíl. V tu chvíli pak zcela po vzoru série vylezl na jeden z ochozů, sejmul stráž a použil hák, který obmotal na jeden z výčnělků a zhoupnul se na něm přímo vstříc Templářově krční tepně.

Hák pak představuje jeden z nových prvků, a přestože dělá z nového Assassina tak trochu Batmana, otevírá zajímavé možnosti – může dále ulehčit šplhání, odstranit některé uměle působící berličky (popraskané zdi, vhodně umístěná okýnka) a také posloužit jako zbraň: ostatně, to už jsme tu měli v trojce v podobě Rope Dart.

Asasín ve videu pak měl naskočit na jedoucí vlak a pobít na něm další protivníky. Boj na jedoucích vozidlech tak zjevně tvoří další vrstvu AC a mě jen zajímá, jak moc bude zajímavý – jestliže půjde jen o vizuální ozvláštnění, no, dobrá, ale osobně bych uvítal, pokud bychom se v průběhu jízdy museli vyhýbat překážkám a využívat (či se přizpůsobovat) změnám rychlosti, pohybu atd. Z vrcholku vlakové soupravy pak asasín nakonec skočil do vhodně umístěné kupky sena, čímž také skončila prezentace.

assassin creed kotaku zdroj: tisková zpráva

Industriální prostředí

Jedoucí vlak, průmyslové prostředí a vůbec uhelný zápach Londýna představuje jedno ze zasazení, které si fanoušci série přáli, a já osobně musím přiznat, že Londýn jako město miluji, takže AC: Victory mě má už teď zaháčkovaného. S prostředím a průmyslovou revolucí však přichází i spousta vynálezů v čele s parním strojem, které změnily celý svět, stejně jako ukázka přerodu společnosti a zrychlení tempa života – to všechno jsou zajímavé náměty, které může nové AC ukázat. A nemluvě o možnosti využít charaktery formátu Jacka Rozparovače.

Vývoj Assassin's Creed Victory má podle zprávy na starost studio Ubisoftu umístěné v Quebecu, které tak dostalo čest poprvé šéfovat vývoji velkého projektu (poté, co úspěšně dotáhli do konce vývoj DLC The Tyranny od King Washington a Freedom Cry), a je prvním studiem mimo Ubisoft Montreal, kterému bylo svěřeno vést vývoj hlavního dílu série Assassin’s Creed.

Jakkoliv tak po dohrání Unity zůstala na jazyku nepříliš dobrá pachuť, zdá se, že Ubisoft se pokusí vše vynahradit. Victory totiž vypadá skvěle, ukazuje zajímavé novinky, nabízí zajímavé a neokoukané prostředí a hlavně: už teď vypadá parádně a rok je dost času na to, aby se daly vychytat všechny chyby, které poslední díl mnoha hráčům zkazily. V potvrzení pravosti uniklých informací pak Ubisoft dále potvrdil, že hra je vyvíjena už několik let a že vše oficiálně odhalí později. Mezitím se prý chtějí věnovat právě podpoře a opravám Unity.

Nejnovější články