Video začíná popisem situace z března roku 2012, kdy Obsidian pracoval na velkém projektu (rozmáchlé sci-fi RPG Backspace viz informace) pro konzole. Došlo však k jeho zrušení studiu ublížilo - došlo třeba na nucené propouštění lidí, kteří mají z profesního hlediska co nabídnout, ale náhle pro ně v týmu nebyla práce.
Následovaly dlouhé měsíce nejistoty, kdy zrušený projekt vrhal stín i na pověst samotného studia. Bylo potřeba jít dále – měsíce nejistoty musely skončit, neboť absolutní krach Obsidianu tehdy skutečně hrozil. V tu chvíli si v Obsidianu začali hrát s myšlenkou Kickstarter projektu – viděli ve svém okolí celou řadu jiných úspěšných projektů (Wasteland 2 a další).
Rozhodování údajně nebylo nejdelší, protože Obsidian hrál o čas. Bylo však nutné vytvořit základ budoucího projektu, s nímž tvůrci vstoupí na Kickstarter, protože v záloze nic neměli. A právě na to konto vznikl nápad na Pillars of Eternity, izometrické RPG navazující na Baldur's Gate a další klasiky žánru.
zdroj: YouTube.com
Video představuje bez debat originální pohled do zákulisí herního vývoje v době kickstarterové, a zároveň upozorňuje na rizika, kterým tvůrci v dnešní době čelí.
Pillars of Eternity vychází již 26. března na PC, Mac a Linux a brzy se o kvalitách hry sami přesvědčíme.