Vývoj RPG Pillars of Eternity zachránil studio Obsidian před možným krachem
zdroj: Obsidian Entertainment

Vývoj RPG Pillars of Eternity zachránil studio Obsidian před možným krachem

11. 3. 2015 14:30 | Byznys | autor: Honza Konfršt |

Obsidian Entertainment vypustili do éteru zajímavé video (první část dokumentu) ze zákulisí vývoje izometrického RPG Pillars of Eternity, které vyjde na konci března, a zatím se zdá, že nabídne zážitek á la Baldur's Gate, jenom v moderním hávu. Projekt se však nerodil lehce, jak mimo jiného z následujících záběrů také vyplývá. Nechybělo mnoho a dnes bychom nečekali na Pillars of Eternity, protože studio Obsidian málem skončilo v propadlišti dějin. Naštěstí k tomu nedošlo - naopak se může v první části plánovaného dokumentu podívat, jak Pillars of Eternity vlastně vznikala.

Video začíná popisem situace z března roku 2012, kdy Obsidian pracoval na velkém projektu (rozmáchlé sci-fi RPG Backspace viz informace) pro konzole. Došlo však k jeho zrušení studiu ublížilo - došlo třeba na nucené propouštění lidí, kteří mají z profesního hlediska co nabídnout, ale náhle pro ně v týmu nebyla práce.

Následovaly dlouhé měsíce nejistoty, kdy zrušený projekt vrhal stín i na pověst samotného studia. Bylo potřeba jít dále – měsíce nejistoty musely skončit, neboť absolutní krach Obsidianu tehdy skutečně hrozil. V tu chvíli si v Obsidianu začali hrát s myšlenkou Kickstarter projektu – viděli ve svém okolí celou řadu jiných úspěšných projektů (Wasteland 2 a další).

Rozhodování údajně nebylo nejdelší, protože Obsidian hrál o čas. Bylo však nutné vytvořit základ budoucího projektu, s nímž tvůrci vstoupí na Kickstarter, protože v záloze nic neměli. A právě na to konto vznikl nápad na Pillars of Eternity, izometrické RPG navazující na Baldur's Gate a další klasiky žánru.

zdroj: YouTube.com

 

Video představuje bez debat originální pohled do zákulisí herního vývoje v době kickstarterové, a zároveň upozorňuje na rizika, kterým tvůrci v dnešní době čelí.

Pillars of Eternity vychází již 26. března na PC, Mac a Linux a brzy se o kvalitách hry sami přesvědčíme.

Nejnovější články