Wasteland 2 čeká výrazné vylepšení boje
zdroj: tisková zpráva

Wasteland 2 čeká výrazné vylepšení boje

14. 1. 2014 16:17 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Je to už měsíc, co byl spuštěn betatest pro podporovatele postapokalyptického tahového Wasteland 2. InXile Entertainment v osobě Briana Farga si pochvalují, kolik dostali ohlasů od hráčů/testerů. Prý se sešlo na osm tisíc reakcí a nápadů (které se samozřejmě často překrývají) a na základě bety vzniklo pět set nových diskusních vláken na oficiálním fóru.

Fargo poznamenává, jak je tento proces pro vývoj hry důležitý, protože týmu pomáhá hru odlaďovat. Zároveň uvádí, že beta, která šla mezi lidi, je skutečně raná a čeká ji mnoho změn. Mezi ty největší patří systém boje.

Mnoho z věcí, které se ve hře objeví, už bylo naplánováno dříve a nyní tyto úmysly potvrdila odezva od komunity. Jiné připomínky zase pochází přímo od hráčů a tvůrce dříve nenapadly. Implementace zničitelného krytu patří mezi úpravy, které se objevily v posledním updatu. Tým by rád do hry dostal střelbu vkleče, zhodnotil funkci žebříků a budou se testovat třeba možnosti dalších speciálních a pro zbraně specifických útoků jako jsou rozdílné styly střelby.

Fargo zdůrazňuje, že současná podoba boje odpovídá velmi rané verzi. Nepřátelé ještě nepoužívají speciální útoky a nejsou obdařeni AI, jíž se budou chlubit ti tužší, drsnější protivníci z pozdějších fází hry. „Nepřátelská AI bude v pozdějších fázích, kdy se už naučíte základy ovládání a pravidel hry, velmi rozmanitá“. Ale v rámci naznačených změn nepůjde jen o soubojový systém, změny se dotknou všech možných aspektů Wasteland 2.

Celé uživatelské rozhraní bude upravováno podle reakcí a zkušeností z bety, překopána bude minimapa, opravení se dočkají fonty. Zbraně čekají výraznější změny ve vyvážení jednotlivých zbraní a hodně velké pokroky máme čekat v oblasti reaktivity mapy. „Jak celý proces tvorby hry postupuje, neustále upravujeme jednotlivé herní prvky, přidáváme je, odebíráme a neznamená to, že tyto změny jsou permanentní“.

Jako příklad testování (ostatně od toho betatest je) je uvedeno léčení v průběhu času. To bylo nejprve do hry dáno jako vyvážení faktu, že léčivé předměty jsou vzácné. Po updatu systému kořisti zkusil tým odstranit tuto funkci, takže hráči mohli zkusit, jak to bude bez léčení „časem“ vypadat. Části se prý líbila výzva, kterou to hře přidalo, ale další hráči se ozvali, že mají radši starší systém, ať už proto, že pomáhá vybalancování hry, nebo proto, že byl v prvním Wasteland. Což pěkně vystihuje samotnou fázi procesu vývoje ve kterém se Wasteland 2 nachází. Prostě se testuje, co bude nejlepší v rámci jednotlivých herních pravidel a mechanismů a betatest je vskutku betatestem.

Nejnovější články