Vývojáři Gone Home nehodlají usnout na vavřínech
zdroj: tisková zpráva

Vývojáři Gone Home nehodlají usnout na vavřínech

17. 10. 2013 14:13 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Život stojí za prd, a pak umřete – zhruba takhle lze také vnímat pointu rozhovoru RPS s vývojářem ze studia Fullbright o dění po vydání jejich titulu Gone Home. Možná tuhle originální záležitost, tedy Gone Home, vnímáte jako bohapustou hipsteřinu, u níž se extaticky bičují akorát herní pseudointelektuálové.

Postřehy jejího hlavního autora Steva Gaynora ovšem stojí za přečtení pro kohokoliv, koho zajímá produkce menších i větších vývojářů a móda nekonečných pokračování. Za Gone Home byli odpovědní pouze čtyři lidé, z čehož tři bydlí v jediném domku. Náklady na vývoj jsou tak na první pohled titěrné, není ovšem všechno zlato, co se třpytí. Vývojáři z Fullbright jsou totiž stále na vážkách ohledně toho, jestli jejich titul vůbec vydělá.

"Bylo by skvělé, kdyby byla hra komerčně úspěšná, protože by nám to dalo svobodu tvořit další zamýšlený titul, aniž by nás tlačilo pomyšlení "Sakra, jestli nevydáme novou hru do šesti měsíců, budeme všichni na mizině!'" vysvětlil Gaynor pro RPG, "Myslím, že je to dilema, kterému čelí spousta áčkových studií. Dáte dohromady partu lidí s cílem udělat hru vašich snů, nabere padesát až sto robotníků, váš titul nakonec třeba i vydělá. Ale nemůžete si po něm jen tak vzít volno. Musíte ty lidi pořád platit. Takže dojdete k tomu, že 'OK, budeme asi muset tuhle hru udělat znova, ale tentokrát na konec jejího jména přilepíme novou číslovku.'"

Alternativou je podle Gaynora sáhodlouhý vývoj – čím déle zůstávají vývojáři u jedné hry, tím déle o dané hře přemýšlejí dlouho před jejím vydáním. Kdyby hned poté začali pracovat na pokračování, sami sobě by dle něj omezovali přemýšlení jenom na jeden typ hratelnosti. Jinými slovy, Fullbright momentálně ve střednědobém horizontu neplánuje udělat Gone Home 2, titul se stejnou hratelností, akorát přesazený do jiného baráku. Nicméně Gaynor neplánuje skok do jiného žánru, ani se úplně nevyhýbá budoucí možnosti cosi nového pod značkou Gone Home – nejprve se na ní však chce podívat s odstupem.

...

Spíše než o pokračování jako takovém mluví o zdarma stažitelném DLC, jakési postupné variaci režisérského sestřihu. Časem půjde možná o další rozšíření/úpravu herního domu, s větším důrazem na detail. Nyní však Gaynor rozšiřuje mytologii kolem svého tvůrčího procesu. "Momentálně pracujeme na podcastovém komentáři ke hře, který vydáme zdarma jako DLC."

Leč klíčem není ani totální změna žánru u nové hry. Namísto praktik velkých studií je Gaynor fanouškem studia Supergiant, autorů Bastionu a Transistoru. "Oni teď (po Bastionu) nepřemýšlí stylem 'všechno to vyhodíme a uděláme třeba letecký simulátor.' (...) Způsob, jakým (v Transistoru) reagujete na hru, je jiný, avšak staví na základě Bastionu."

Závěrem tak Graynor naznačil, že potenciální příští hra – bude-li studio mít možnost si oddechnout a zamyslet se nad ní – bude mít leccos společného s vyprávěcími principy Gone Home a její "detektivní hratelností". Oznámení může jedině překvapit, leč nezbývá než doufat, že Graynor zůstane svému slibu nového obsahu skutečně věrný a nepřijde třeba s „Gone Bus".

Nejnovější články